Avatar billede sjanten22 Nybegynder
14. april 2009 - 10:40 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

vga splitter problemer

Jeg vil gerne forbinde 2 skærme til min pc. Jeg har lige købt en vga splitter og det burde være lige til ifølge instruksen. Jeg har sat splitteren til min pc og sat min pc skærm i stik 1 og 40 tommer LCD tv i stik 2. jeg kan starte op og der er billed og det hele lige indtil den skal starte windows op. Den kommer til windows start skærm, altså lige inden man kommer til skrivebordet, og så mister begge skærme forbindelsen. Jeg har et inno 3d 7950 gt grafikkort med 2 HDTV udgange. Jeg kunne selvfølgelig sikkert bruge dem, men nu har jeg købt splitteren og vil gerne bruge den. Er der nogen kloge hoveder der kan hjælpe mig?
Avatar billede CCodam Nybegynder
14. april 2009 - 10:44 #1
Er det en aktiv splitter? eller bare noget ledning værk?
Kan du evt smide et link til den...

Hvis det er det sidste, er der en del man skal tage hensyn til, begge skærme skal bl.a. være glade for den samme opløsning + Hz
Avatar billede sjanten22 Nybegynder
14. april 2009 - 12:03 #2
ved ikke hvad du mener med aktiv splitter. Men det er en box og så bruger jeg et kabel fra boxen til min pc. her er linket til splitteren http://www.avxperten.dk/pc-tilbehoer/vga-splitter/könig-vga-splitter-(1-input--2-output).asp.

Nu er opløsningen på min pc skærm og LCD tv garanteret forskellige. Kn man normalt sætte opløsningen ned på ens tv?
Avatar billede CCodam Nybegynder
14. april 2009 - 12:30 #3
#2 Den boks du har købt, har en max opløsning på 1600x1280

Du har højstsandsynligt brugt en højere opløsning, muligvis 1680x1050 eller 1920x1200, og da disse er højere end max for boksen, lukker den af for signalet...

For at starte op i en lav nok opløsning boksen kan håndtere, klik på F8 (bare spam den :P) under opstart af computeren, indtil der kommer en menu frem med valgmuligheder, her skal du vælge VGA mode.
Computeren burde starte op normalt, dog med en opløsning på 800x600
Avatar billede sjanten22 Nybegynder
14. april 2009 - 12:55 #4
jeg vil lige teste det med opløsningen når jeg kommer hjem. Men hvis jeg har forstået det rigtigt skal opløsningerne være ens og kan de fungere sammen. Ideen med det hele er at jeg skal kunne spille spil som hvor jeg ser på min pc skærm og min kæreste ser på TVet.
Avatar billede CCodam Nybegynder
14. april 2009 - 13:29 #5
#4 Det er ikke muligt med en VGA splitter, en vga splitter deler det samme signal ud til 2 skærme.

Da du har 2 stik på dit grafikkort, skal du bare lade det ene gå i din skærm, og det andet i TV'et, derefter kan du vælge i skærm indstillingerne at køre Extended Desktop, hvilket medføre at du får to skriveborde :)

Her kan du så køre musen fra den ene skærm over til den anden, og åbne programmer/fuldskærms applikationer på hver af skærmene.

Du vil dog altid kun have 1 mus, og det er derfor ikke muligt for din kæreste at styre noget på fjernsynet, men kun se hvad der køre på fjernsynet, mens du spiller...
Avatar billede sjanten22 Nybegynder
14. april 2009 - 23:35 #6
tak for hjælpen. Det virker nu, dog ik med splitteren som du sagde.:-) nu kommer næste spørgsmål i ny tråd.
Avatar billede CCodam Nybegynder
15. april 2009 - 01:27 #7
Jeg smider lige et svar så :P

Du er dog velkommen til at fortsætte i denne tråd, hvis du har yderligere spørgsmål, ellers skal jeg nok kigge forbi din nye tråd, og se om jeg også kan hjælpe dig der :)