Avatar billede ekzibit Nybegynder
14. april 2009 - 10:40 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

CS4 åbner ikke billeder korrekt.

Jeg har tidligere brugt Photoshop CS 3 meget, men har netop installeret Creative Suite 4 og dermed CS4. Når jeg åbner et billede er det enten fyldt med streger og en masse forskellige nuancer eller opdelt i trekanter der opdeler billedet som hvis det var en smadret rude. Det sker også når jeg bare opretter et nyt tomt ark.

Nogle der kender problemet? Har en Ati Radeon 2600 og har fprsøgt med opdatering af driver. Det virkede ikke. Har også sat dybde ned til 16-bit. Ingen effekt.

Mangler jeg et flueben eller hva'?
Avatar billede prodic Mester
14. april 2009 - 11:39 #1
Kunne det tænkes, at det var dokumentets farveprofil der lavede balladen?
Det er mit umiddelbare bud uden at have set et konkret eksempel på problemet.
Avatar billede ekzibit Nybegynder
14. april 2009 - 14:13 #2
Nej det sker desværre med alle billeder.
Har forsøgt at re-installere programmet, men der sker det samme.
Avatar billede prodic Mester
14. april 2009 - 14:35 #3
Alle billeder - som i alle varianter(psd, tiff, jpg etc.) og i alle farveprofiler(AdobeRGB samt diverse CMYK-profiler)?

Næste bud må være at du kigger nærmere på OpenGL-understøttelsen i CS4. Evt. disabler den helt eller leger lidt med dit Hardware Acceleration på grafikkortet.

Og som altid så er Adobe supporten et godt bud, hvis ovennævnte ikke virker.
Avatar billede ekzibit Nybegynder
15. marts 2010 - 11:42 #4
Intet brugbart