Avatar billede burzum Nybegynder
13. april 2009 - 20:35 Der er 1 kommentar

Cmd (æble tast) hænger ved tastning?

Hej alle

Jeg er stødt på noget mærkværdigt (forhåbentligt ikke mærkværdigt for en eller flere af jer).

Når jeg bruger tastaturet på min iMac, bruger jeg selvfølgelig cmd-tasten meget. Jeg bruger den eksempelvis til at skifte hurtigt mellem programmer eller quitte - eller lave alle mulige andre commands.

Problemet, der nu er opstået, er at når jeg har brugt den venstre cmd-tast, så "virker" den i et splitsekund efter, jeg har sluppet den. Det betyder altså, at den famøse cmd+tab (på PC; alt+tab) ligesom "hænger", før den hopper videre ind i det valgte program.

Et andet eksempel kan være, hvis jeg vil lave page down i firefox, så kan man trykke cmd+pil ned og så pil op igen, for at lave page up. Hvis jeg trykker hurtigt på pil op/ned mange gange efter hinanden, så behøver jeg ikke at holde cmd nede de sidste 2-3 gange, siden hopper op og ned - den gør som om, at cmd stadig bliver trykket ned.

Er tasten defekt?? Det er en relativt ny iMac og den højre cmd-tast gør ikke problemet..
Avatar billede Tordenfusk Seniormester
08. maj 2009 - 10:51 #1
hvis det kun er den ene æbletast der gør det, så ja, så er der noget galt med tastaturet, for om du bruger den højre el. venstre, så er det samme funktion, der skal ikke være nogen forskel på dem.
du kan dog prøve at tilslutte den til en anden mac, og se om det samme sker der også, så er du ihvertfald på den sikre side.