Avatar billede gregblach Nybegynder
13. april 2009 - 16:48 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Alvorlig fejl ved opstart "\WINDOWS\SYSTEM32\CONFIG\SYSTEM"

Hej Eksperter,

Min XP Pro SP3 laver pludseligt fejlen:

"Windows could not start because the following file is missing or corrupt: \WINDOWS\SYSTEM32\CONFIG\SYSTEM"

Det er selvfølgelig ~½ år siden jeg sidst tog en backup, så jeg vil meget gerne have fat i mine filer. :o/

Det er MSI P6N SLI V2 bundkort som jeg (desværre) har kørt software RAID ned på 2 ens 250GB diske.

Jeg har prøvet at køre installations CD'en igennem for at køre repair men systemet fejler blot og siger den ikke kan se diskene, så jeg kører i ring her.

Det er lykkes mig at sætte en af diskene til en anden computer, og jeg kan se folderstrukturen er iorden, desværre forhindrer rettighederne mig i at kopiere den aktuelle folder, da jeg kører med NTFS og password.

Er der nogen der kan hjælpe mig, og jeg er villig til at køre over hele sjælland hvis det er det der skal til!

Mvh,

Greg
Avatar billede hcma Novice
13. april 2009 - 16:57 #1
Avatar billede gregblach Nybegynder
13. april 2009 - 17:12 #2
Den procedure har jeg forsøgt mange gange, men af en eller anden årsag finder Windows Repair ikke min harddisk, så jeg kan aldrig få fyret nogle kommandoer af. Sh** hvor jeg fortryder det RAID nu.. :o(
Avatar billede gregblach Nybegynder
13. april 2009 - 17:14 #3
...og nu har jeg netop fået blå skærm med fejlen BAD_POOL_CALLER. Jeg har prøvet at hive RAM blokke ud og er nu nede på en RAM blok i et slot. Stadig ingen succes.
Avatar billede gregblach Nybegynder
13. april 2009 - 17:17 #4
Det kan være jeg skal spørge om noget andet:

Nu kan jeg jo godt se data på diskene via en anden computer (bruger sådan en SATA -> USB konverter), men mit problem her er at jeg ikke har rettigheder til folderen.

Er der nogen der ved hvordan det problem kan løses, for det eneste jeg har brug for er at få mine data ud?

Jeg er ligeglad med Windows - det kan jeg altid re-installere.
Avatar billede gregblach Nybegynder
13. april 2009 - 18:21 #5
Nåh, det sidste spørgsmål fandt jeg ssvaret på her - http://support.microsoft.com/kb/308421/da - og lige nu ser det ud til at jeg kan foretage lidt fil kopiering. Jeg håber det lykkes! :o/
Avatar billede gregblach Nybegynder
16. november 2009 - 07:31 #6
Lukkes