Avatar billede herkules8723 Nybegynder
13. april 2009 - 15:41 Der er 10 kommentarer

Downgrade Aspire M1640 med Vista til XP.

Hejsa

Jeg har været så "heldig" at få virus på min M1640. Det betød at jeg skulle installere Vista igen, men der gik rigtig ged i den (fik nogle forkerte råd....osv.)

Det er så galt at selv X-drevet er tom (boot-drevet), men så var det tænkte på om man ikke kunne installere XP i stedet for??
(har prøvet, men den vil ikke på af nogle forkerte drivere (skriver den)).
13. april 2009 - 15:58 #1
Du skal være 112% sikker på at der er XP driverpakker til din "Aspire M1640" !!
Og det ser det ikke ud til ->
http://support.acer-euro.com/drivers/desktop/aspire_m5640.html#driver
Avatar billede Slettet bruger
13. april 2009 - 16:28 #2
13. april 2009 - 16:39 #3
(Det er jo samme sted ?)
Avatar billede sanderjensen Nybegynder
13. april 2009 - 17:02 #4
Acer understøtter ikke selv med XP-drivere til din model. :(

Men der er en, der har lagt nogle drivere, som skulle passe til netop din model:
http://kortlink.dk/xp-drivere/6fyu

Du kunne da forsøge dig med dem?
Avatar billede herkules8723 Nybegynder
13. april 2009 - 19:35 #5
Det er også de sidstnævnte jeg har hentet ned, men så kommer det næste problem, for når jeg forsøger at installere XP bliver skærmen blå og kan ikke fortsætte (det er vist et eller andet med at den er sat op til med netop de enheder der er sat i og hvis ikke driverne er der så....) Kan man slå det fra, så den er ligeglad med hvad enheder der er installeret??
Avatar billede Slettet bruger
13. april 2009 - 20:10 #6
"(Det er jo samme sted ?) " Du har helt ret - S`rry
13. april 2009 - 20:37 #7
Du bør install din oprindelige Vista; det med alternative (XP) drivers vil jeg ikke stole på...
Du har vel original CD/DVD'en ?
Avatar billede herkules8723 Nybegynder
13. april 2009 - 21:22 #8
Nej det har jeg ikke.Back-up lå jo på x-drevet, som jo også er gået kold.

Jeg har prøvet at installere Vista igen (hentet de originale drivere fra Acers hjemmeside og lagt dem på en USB-nøgle), men det vil ikke rigtig fungere (kan godt være at jeg gør det forkert, for driverne er jo ikke helt pakket ud ( der er jo nogle exe. filer imellem)).
Avatar billede herkules8723 Nybegynder
13. april 2009 - 21:25 #9
Ups...glemte vist at skrive at jeg har en original Vista, men den hører ikke til denne computer (jeg bruger så bare keyen fra denne (det er samme slags Vista), men den "kager" altså i det fordi at driverne ikke er installeret til de enheder der er i computeren.
Avatar billede Slettet bruger
14. april 2009 - 13:57 #10
Har du ikke en recovery partition på den disk??