Avatar billede nielsnielsen Nybegynder
11. april 2009 - 18:29 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Gammel driver til Canon IP2600

Jeg har måttet tage en gammel Aptiva i brug. Min bærbare er desværre væk. Nu har jeg installeret Windows ME på den samt opdateret hvad der kunne opdateres. Fixes samt Flash player, IE ver 6.0. Kører nogenlunde indtil videre. Min printer har jeg endnu. En relativ ny printer Canon IP 2600. USB tilsluttet. Jeg kan simpelthen ikke finde en driver der supporter WIN ME. Så tænkte jeg at jeg da bare kunne installere en eller anden standard printer. Men hvis jeg forsøger at adde en printer vil den ud på den serielle port.  Hvad gør jeg? Jeg har ikke brug for en fancy driver her og nu, skal forhåbentlig ikke leve med det her så længe, men ville jo gerne kunne printe lidt ud.

Mvh.
Niels
Avatar billede CCodam Nybegynder
11. april 2009 - 19:31 #1
Jeg gætter på du allerede har prøvet at installere Windows 2000 driverne for printeren, da der sådan set ikke er den store forskel mellem 2000 og ME?

http://software.canon-europe.com/software/0028740.asp
Avatar billede nielsnielsen Nybegynder
14. april 2009 - 12:11 #2
Ja, det prøvede jeg, men får i starten af installationen at vide at mit styresystem 'ikke duer' hvorefter installationen afbrydes. Men ja det burde virke, hvis ellers man kunne force den på..
Niels
Avatar billede Tuface Nybegynder
17. april 2009 - 18:00 #3
Prøv at se om denne virker:

http://www.zdnetasia.com/downloads/pc/swinfo/0,39043052,50002366r-39553127s,00.htm

Iflg. oplysningerne skulle ME være supporteret.

mvh
Jesper
Avatar billede nielsnielsen Nybegynder
17. april 2009 - 22:47 #4
Der er to links(drivers). Den første siger at der ikke er support for mit styre system(ME) den anden siger at der kun er suopport for x64 platforme. Så nej det virkede desværre ikke.