Avatar billede internalerror Nybegynder
11. april 2009 - 09:42 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Hvad er synligt i mit domæne?

Med hensyn til mapper og filer, hvad er så synligt i mit domæne?

Kan alle og en hver få listet alle mapper og filer i mit domæne.

Jeg har ikke gjort noget aktivt for at skjule det.

Hvis jeg ikke har afsløret hvad mine mapper og filer hedder og ikke har afsløret mit password til domænet, kan det så lade sig gøre og finde frem til navnene?

Selve domæne navnet er selvfølgelig offentlig tilgængeligt, men er resten af domænets indhold også tilgængeligt?

Jeg har webhotel hos one.com hvis det gør en forskel.
Avatar billede bacardil Nybegynder
11. april 2009 - 10:05 #1
Som udgangspunkt er det ikke muligt at se en komplet liste over mapper og filer på dit webhotel hvis ikke der er en bug hos udbyderen og du ikke selv har valgt at lave det.

Ligeledes er det heller ikke muligt at se passowrdet, regner med at du tænker på ftp, kontrolpanel password m.v.
Avatar billede internalerror Nybegynder
11. april 2009 - 10:11 #2
Kan selv ikke den bedste hacker få listet indholdet, med mindre der er opstået en fejl?

Nu skriver du komplet liste. Kan man da se noget af indholdet?
Avatar billede bacardil Nybegynder
11. april 2009 - 14:43 #3
Det vil han sikkert kunne, hvis han bruger tid nok på det.

Der findes muligheder for at liste indholdet af hele disken man har webhotel på, med nogle funtioner, det kræver at disse ting er tilgængelige på serveren hvis man skal kunne.
Avatar billede gadensgaard Nybegynder
12. april 2009 - 12:27 #4
Du kunne omgå det ved at lægge en tom index.html fil i alle dine mapper. Så kan han ikke se indholdet om han så skulle gætte et navn. Hvis han kender filnavnene vil han dog stadig kunne tilgå disse.

Hvis du vil beskytte indhold og filer kan du lave en htaccess og htpasswd til passwordbeskyttelse af filer og mapper.
Avatar billede internalerror Nybegynder
14. april 2009 - 17:18 #5
Tak for info.
Så har jeg lidt og arbejde videre med.

bacardil, skal du have point?