Avatar billede john5 Nybegynder
10. april 2009 - 10:35 Der er 6 kommentarer

Udskiftning af grafikkort

Hej alle sammen.

Min bror har fået købt sig et PC spil, som han grafikkort ikke er godt nok til.

Han kunne godt tænke sig et GeForce 9800 GTX+

Hans computer:

Motherboard Navn:    MSI PM8M3-V / PM8PM-IL
CPU Type:        Intel Celeron D 346, 3057 MHz (23 x 133)
Producent:        Intel Corporation

Grafikkort:        nVIDIA GeForce FX 5500    Grafikkort

Strømforsyning:        350Watt

RAM:                    1536MB

Ville det være muligt bare at skifte grafikkortet ud, eller er der også andet der skal skiftes ud?

Hvis I mangler oplysninger må I sige til.. :)

- Gode råd søges selvfølgelig også.

Tak på forhånd.
Avatar billede MichaelWJ-IT Nybegynder
10. april 2009 - 11:25 #1
Ja. (Hvilken spil ?)

Den kan ellers blive "Overclocket" (gamle grafikkort - så den kører hurtigere)..
Avatar billede tubbe2 Nybegynder
10. april 2009 - 12:37 #2
Er det en PM8M3-V eller et PM8PM-IL? IL versionen bruger DDR2 ram, og har en fsb på 1066MHz, hvis det hjælper dig at finde ud af det :)

Da det er en AGP port der sidder på hans bundkort, kan han ikke købe et 9800GTX+, for det findes ikke til AGP, og det ville slet ikke kunne udnytte det (der er ikke nok båndbredde på AGP til det).

Hvilke RAM sidder der i? Letteste hvis jeg fik at vide hvor mange RAM sokkeler der er på bundkortet. (PM8M3-V har 4 sokkeler og bruger DDR-400MHz, IL har 2 og bruger DDR2-533MHz/400MHz)

Hvor mange ampere har strømforsyningen? Har set tilfælde hvor en 400W strømforsyning kun havde 16 ampere, og så kunne den ikke trække grafikkortet.

Han skal nok også ha en ny CPU hvis han skal kunne spille., Celeron er virkelig den dårligste der findes til brug af spil.
Heldigvis er bundkortet Socket 775, så køb af ny processor burde ikke være så svært.. (PM8M3-V er lidt tricky, så vil gerne vide hvilken version hans bios er.)

Efter jeg har fået svar på de her "få" ting, så kan vi se hvad han skal ha :)
Avatar billede MichaelWJ-IT Nybegynder
10. april 2009 - 12:44 #3
Ingen reklame her men punkt #1.

(O:
Avatar billede Jensen DK Novice
10. april 2009 - 13:28 #4
Du skal nok regne med at dette nvidia 7600GT er det bedste bud på at køre dit spil og samtidig kan køre med din strømforsyning.
http://www.edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=239902&searchArea=&Soegeord=
Avatar billede tubbe2 Nybegynder
10. april 2009 - 13:33 #5
Det virker så ikke, hvis hans strømforsyning kun har 16 ampere ;)
Avatar billede MichaelWJ-IT Nybegynder
10. april 2009 - 13:38 #6
Hvilke spil ?

(og prøv nu bare.. )

(Har selv en mega skod Com. og jeg ved at den kan ...!!! )