Avatar billede WPCS Nybegynder
10. april 2009 - 07:08 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Hvorfor USB driver til dongle??

Det undrer mig:

Jeg skal opdatere en Medion MAM2080 for en bekendt.
Den har bl.a. 3 USB indgange, men de lader ikke til at virke ordentligt.
Min bekendte har også givet udtryk for de heller ikke virker for hende.
F.eks. hvis jeg putter en Sony 16gb USB stick i front USB-indgang, kommer dne op og beder om en driver?!
Når jeg så forsøger at opdatere, lykkedes det ikke og den siger at "drivere ikke er installeret" og at donglen derfor ikke virker. Hun kan heller ikke få sin dongle til at virke.
Sætter jeg den i en af de 2 bagi, registerer den slet ikke?!
Går jeg i System, er der udråbstegn ved "Andre enheder - Storage Media", men USB-controllere virker?

Hvad gør jeg?
Avatar billede MichaelWJ-IT Nybegynder
10. april 2009 - 07:25 #1
det kan værer at en ny "Dongle" fra 2009 ikke virker på noget fra f.eks 2008 (nye ting behøves ikke at virke på gamle ting)..

(kan også komme an´på hvilken styrersystem der bruges..)
Avatar billede Slettet bruger
10. april 2009 - 11:39 #2
er dit styresystem opdateret skal være opdateret??
Avatar billede tubbe2 Nybegynder
10. april 2009 - 12:50 #3
Prøv at opdatere chipsættet/USB controlleren.. hvis du ikke ved hvilket chipset der sidder i, så kan du køre Uniblue Driver Scanner og finde ud af det.. og hvis du ikke kan finde en metode til at "registere" den, så kan du se hvad der står, når den har søgt.. og så gå ind på Intel's hjemmeside og finde driveren :)

Og hvis det stadigvæk ikke virker, så gætter jeg på USB portene er brændt sammen.
Avatar billede MichaelWJ-IT Nybegynder
10. april 2009 - 13:06 #4
(Niks) - men måske gamle ting virke på nye ting...

( har selv en Cruzer - fra SanDisk ) som kan auto run..
Avatar billede WPCS Nybegynder
10. april 2009 - 15:14 #5
Tak for alle de fine svar - det hjalp at opdatere driverne til USB controllerne ;-)
Avatar billede WPCS Nybegynder
10. april 2009 - 15:16 #6
Mærkeligt man ikke kan vælge hvilket svar man vil acceptere? Det er kun det sidstsvarede?!
Avatar billede MichaelWJ-IT Nybegynder
10. april 2009 - 15:25 #7
( Der er kun dig selv som har givet et svar )..
Avatar billede MichaelWJ-IT Nybegynder
10. april 2009 - 15:25 #8
TEST Dette er et Svar ...
Avatar billede Slettet bruger
10. april 2009 - 16:37 #9
dette er et svar
Avatar billede tubbe2 Nybegynder
11. april 2009 - 12:16 #10
Det var så lidt :)