Avatar billede bifti Nybegynder
09. april 2009 - 12:28 Der er 3 kommentarer

wifi fungere kun lokalt

Hej

Jeg er helt ny og ved intet om computer. Så ved ikke helt hvordan jeg stiller spm. mest forståligt.

Min computer, som er helt ny, vil ikke gå på nettet når jeg prøver at oprette forbindelse til forskellige trødløse internetforbindelser.. eller hvad det hedder.

Den skriver:
der er oprettet forbindelse til:
netværket er ikke...
adgang kun lokalt.

Så selvom jeg har skrevet den rigtige adgangskode til netværket, og det ser ud til at der er forbindelse, vil den stadig ikke gå på.
Avatar billede bjorn-se Nybegynder
09. april 2009 - 12:41 #1
Hvis du har dette problem hjeme bagved din router såp drejer det sig om et kanal problem. Så er du nød til at gå på din router webgrænssnit og skifte trådløse kanaler.
Hvis det drejer sig om andre trådløse netværk kan det dreje sig om antivirus og firewall.
Norton internet security og norton 360 har givet mange af os it support problemer. Norton vil ikke slippe dig ud på et anderledes netværk og så er du altså nød til at afinstallere antivirus, opræt forbindelse og geninstallere det.
Avatar billede Slettet bruger
09. april 2009 - 13:25 #2
Avatar billede bifti Nybegynder
09. april 2009 - 17:32 #3
tak for hjælpen.. men den er stadig gal..

Det er til alle trødløse forbindelser, at der er problemer med forbindelsen, det samme problem.
Nu har jeg været inde og fjerne McAfee.. et virus program, som var på computeren da jeg købte den.. men der sker stadig det samme.

Mit operativ system er windows vista.. ved ikke om det har noget med det at gøre.

Computeren går fik på nettet når jeg bruger et kabel, men når det er trådløst gider den ikke. Det gælder måde der hjemme, på min skole og hos mine forældre. Min kærestes computer med ubuntu virker fint alle disse steder.. så det må jo være noget der er galt med min computer.