Avatar billede hyha Nybegynder
08. april 2009 - 18:39 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Logning af oppe tid til ISP

Hejsa.

Jeg bøvler lidt med stabiliteten/oppetiden til min ISP (Cybercity), og har derfor forsøgt at finde et eller andet værktøj der kan logge hvornår der er 'hul igennem'. Men det er desværre ikke lykkedes mig. Måske fordi jeg ikke lige aner hvad jeg skal søge under.

Jeg har forsøgt mig lidt med et batch hvor jeg bruger time og ping (til Google, formoder de er ret stabile), men har ikke lige kunnet få det til at virke. Det hele i den verden er vist lidt rustent for mig.

Nogen der kan hjælpe mig videre?
Avatar billede snowball Novice
08. april 2009 - 22:05 #1
Gem nedenstående i en .bat fil:

@ECHO OFF

SET LogFile=PingLog.txt

IF NOT EXIST %LogFile% Echo Ping log for google.dk > %LogFile%

:Main

ECHO. >> %LogFile%
ECHO ****************************************** >> %LogFile%
ECHO Nuværende dato og tid: %date% @ %time%  >> %LogFile%
ECHO ****************************************** >> %LogFile%

ping google.dk -n 60 >> %LogFile%

GOTO Main

:End

Exit

Det giver en log fil i stil med nedenstående:

Ping log for google.dk

******************************************
Nuværende dato og tid: 08-04-2009 @ 22:01:13,57
******************************************

Pinger google.dk [74.125.77.104] med 32 byte data:
Svar fra 74.125.77.104: byte=32 tid=65ms TTL=247
...
Svar fra 74.125.77.104: byte=32 tid=58ms TTL=247

Ping-statistikker for 74.125.77.104:
    Pakker: Sendt = 60, modtaget = 60, tabt = 0 (0% tab),
Beregnet tid for rundtur i millisekunder:
    Minimum = 57ms, Maksimum = 95ms, Gennemsnitlig = 60ms

******************************************
Nuværende dato og tid: 08-04-2009 @ 22:02:13,53
******************************************
Avatar billede hyha Nybegynder
09. april 2009 - 14:37 #2
Hejsa

Tak for det... Lige hvad jeg kunne bruge...
Avatar billede the-lion Nybegynder
01. februar 2013 - 09:12 #3
Hvorfor virker denne ikke idag på en Windows XP maskine men den får bare svaret at filen er i brig af en anden proces?
Avatar billede hyha Nybegynder
01. februar 2013 - 12:07 #4
Jeg har lige prøvet det af igen, på en XP pro SP3. Lagde bat-filen på skrivebordet, og kørte den.
For mig virker det som det skal.

Tror du ikke bare du skal prøve at oprette en ny, og se om ikke det hjælper?