Avatar billede Lund86 Nybegynder
07. april 2009 - 17:22 Der er 9 kommentarer

Cybercity gennem egen Linksys router.

Hej alle.

Tænkte I måske ved lidt om emnet - håber jeg.

Jeg har netop købt en Linksys WAG54G2 router som jeg vil bruge til min CC forbindelse, istedet for CCs egen Zyxel som er noget bras.

Men jeg kan dog ikke få oprettet forbindelse til internettet, og jeg har læst på nettet at denne router skulle kunne bruges til det.

Jeg har indstillet mit brugernavn, adgangskode, de 2 dns servere, vci/vpi værdierne, og jeg har indstillet den til PPPoA men jeg kan bare ikke få det til at du. :(

ER der nogen her med lidt erfaring??

Tak.
Avatar billede Lund86 Nybegynder
07. april 2009 - 18:33 #1
Kan lige oplyse at der ikke er lys i DSL eller internet lampen, men om det så er fordi den ikke er opsat ordentligt?
Avatar billede snowball Novice
07. april 2009 - 19:08 #2
Hvilke VCI/VPI værdier har du brugt?

Der er nævnt 2 forskellige på http://www.adsltips.dk/andreroutere.php
Avatar billede Lund86 Nybegynder
07. april 2009 - 21:41 #3
Jeg har prøvet begge to, og også en der hedder "auto" hvor den selv vælger indstillinger.
Avatar billede tin Nybegynder
08. april 2009 - 08:04 #4
Du skal tilslutte til LAN port istede på WAN.
Avatar billede Lund86 Nybegynder
08. april 2009 - 09:13 #5
Tin -

Jeg bruger kun Linksys routeren, og kører slet ikke med CCs Zyxel. Dvs. fra adsl stikket i væggen går kablet direkte til DSL port på linksys. Og så sidder vores computere forbundet i ethernet portene.
Avatar billede tin Nybegynder
08. april 2009 - 11:15 #6
Hej Lund86,
OK, jeg synes, at du har tilsluttet rigtigt, men det ikke virker fordi du udskifter hardware, derfor du ringer til Cybercity at bedes dem om at reset din forbinelse eller prøver du at clone MAC på din linksys.
Avatar billede Lund86 Nybegynder
08. april 2009 - 23:26 #7
Hej.

Jeg kan prøve det med at ringe til CC, men hvad mener du med at clone MAC ??
Avatar billede Lund86 Nybegynder
10. april 2009 - 20:32 #8
Tror simpelthen jeg må opgive med denne router, der er intet der virker. Har skrevet til CC, og fået dette svar:

Tak for din henvendelse.

Det er korrekt at vi ikke yder support på 3 parts hardware, sålænge din ZyXel-router er i stand til at fange signalet. Dog, jeg har selv lavet en lignende opsætning derhjemme på min privat linie, også med en Linksys - ikke samme model. Det jeg fandt nødvendigt var at konfigurere alt manuelt.

Trainingsmode PPP-oA som standard - dog fik min først lys i DSL da den røg på GDMT ved en tilfældig test.

VPI/VCI som du har gjort

Brugernavn og password, som du har gjort

Endvidere fangede min heller ikke IPadressen selv, men skulle have den konfigureret også - den udvendige WanIP. Endvidere hjaælp det at konfigurere DSNserverne:

primær / first 212.242.40.3

sekundær / secondary 212.242.40.51

Udover dette kan jeg ikke rådgive dig yderligere, og officielt set yder vi ikke support på dette så vi kan ikke gøre mere hvis det ikke virker.

Held og lykke med den, og hav en god påske.

Og det er som jeg har prøvet, dog kan jeg ingen steder intaste IP adresse. Men jeg har prøvet en del forskellige indstillinger og muligheder, der kommer bare ikke hul igennem. Måske en defekt router?
Avatar billede Lund86 Nybegynder
14. april 2009 - 18:31 #9
Her kan I se hvordan jeg har indstillet den

http://imageload.dk/files/82cc5bc265...4c72c76e37.jpg

Det er sådan jeg mener det burde være.

Jeg har prøvet at indtaste alle muligheder i DSL Modulation, men i min ZyXel står den til G.dmt. har også prøvet autodetect VPI/VCI så går den på 0/35 men den står også til 0/101 i ZyXel.

De to DNS servere jeg har indtastet i bunden er de to servere hos Cybercity, men det er jo indtastet her under LAN? kan dog ikke taste dem andre steder.