Avatar billede Zhoin Nybegynder
07. april 2009 - 11:18 Der er 4 kommentarer

Min IP

Hej.

Jeg har to routere i mit hus, begge trådløse. Den ene kan jeg sagtens logge på den anden ikke?
Den ene finder jeg ved og gå ind i kør og skriver cmd og bagefter ipconfig i den sortebox.

Da jeg gør det samme ved den anden router, kommer der nogle ips op, men når jeg skriver ip i Internet Explore, sker der ikke noget,(Har prøvet alle).

Mvh Zohin

På forhånd Tak!
Avatar billede SebastianN Nybegynder
07. april 2009 - 11:23 #1
Hvordan sidder dine routere forbundet?
Internet -> Router 1 -> Router 2 ?

eller

Internet -> Router 1
Internet -> Router 2

?
Avatar billede Zhoin Nybegynder
07. april 2009 - 11:58 #2
Internet -> Router 1 -> Router 2
Avatar billede MiLu Nybegynder
07. april 2009 - 12:03 #3
Ved nogle routere skal du huske en port også for at tilgå den.
F.eks. ved Cybercity's routere skal du altid huske port 2033 bagefter IP'en.

F.eks. http://10.0.0.1:2033  (Det er standard måden at tilgå en standard ZyXEL router fra Cybercity.)
Avatar billede bjorn-se Nybegynder
09. april 2009 - 12:32 #4
Du skriver "Internet -> Router 1 -> Router 2"
Så gætter jeg du ikke har skiftet ip adress på router og bruger den samme router på bægge steder.
Så vil du få carambolage med dhcp scoop. DHCP scoop er de ip adresse routeren deler ud på dit LAN. Disse 2 router giver de samme ip adresser ud og derfor kan du ikke få ip fra den anden router. Hvis du har samme router efter hinanden skulle jeg anbefale du skifter siste subnetmaske. Eksempelvis fra 192.168.2.1 til 192.168.3.1