Avatar billede worship Nybegynder
06. april 2009 - 21:10 Der er 1 løsning

Der går længe inden min PC kommer på mit tådløse netværk

Hej Eksperter!

Jeg har et hjemmenetværk, som på nogle af mine computere virker super fint.

Jeg har en netgear trådløs rounter sat til mit Stofanet internet.

Har 4 PCer der gerne skulle kunne komme på, de 3 af dem kan også uden problemer, der er internet med det samme jeg starter op, det gælder også venner der har pc med over, WOOP siger det så er de på :-)

Men så har jeg en PC med XP, jeg kan godt se netværket, men når jeg trykker opretforbidelse, hvilket den gerne selv skulle gøre logger den ikke på, den står bare der og prøver, nogle gange i 30 min andre gange i 4-5 timer.
Før den kommer på?. Hvad kan der være galt? der burde jo kommer på med det samme som de andre.

Jeg har prøvet forskellige simple ting, som at slå netværkskortet til og fra fjerne kodeordet til netværket ovs. men alt uden held.

Håber der en en lille ekspert der ude der kan hjælpe mig.

PÅ forhånd tak,
Mads Sørensen
Avatar billede bjorn-se Nybegynder
09. april 2009 - 12:11 #1
Det kan have at gøre med hvor gammel din xp er. Check også at du har de sidste service pakke på din xp. Jeg har set det giver forskel med service pakke 3. Check også vilken antivirus du kører. Kør du Norton Internet security eller Norton 360 kan du få lignende problem. Har også set sådanne problemer med andre antivirus som Nod32.
Det kan også dreje sig om vilke frekvenser og kanaler du kør trådløse signaler på. Nogle computer har svært at bruge nogle kanaler og derfor skulle jeg anbefale du prøver at skifte disse i routeren. Dette her gør du i channel and ssid. I channel og ssid har du nogle gange også mulighed at skifte båndbredd.