Avatar billede daffey Nybegynder
06. april 2009 - 11:01 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

CD label bøjet skrift i PS CS3

Skal have skrevet noget standard tekst rundt i kanten på en CD label og har gjort det et par år tilbage, men nu ka jeg ikke huske hvordan man får den til at følge cd-kanten perfekt.

Nogen der har formularen?
Avatar billede fusion-it Nybegynder
06. april 2009 - 11:12 #1
Hej

Google søgning "bøjet skrift i PS" første resultat :
http://www.virtualmanager.com/forum/topics/468716

Google er din ven :)
Avatar billede daffey Nybegynder
06. april 2009 - 11:29 #2
Teksten bliver bare "skewet" og det skal den ikke, den skal bare følge kanten rundt uden at bøje  bogstaverne.
Avatar billede rolfie Nybegynder
06. april 2009 - 11:50 #3
Du tegner en cirkel(u) eller halvcirkel(p) som path og klikker på din path med tekstværktøjet, og så følger den pathen fint hele vejen rundt.

Rolf
Avatar billede daffey Nybegynder
06. april 2009 - 13:04 #4
kan du forklare det step-by-step ;-)
Avatar billede daffey Nybegynder
06. april 2009 - 13:47 #5
Du kan starte med at forklare mig hvordan jeg tegner en cirkel som en path, så kan jeg nok finde ud af resten :-)
Avatar billede rolfie Nybegynder
06. april 2009 - 13:55 #6
Jada ;o)

Du har dit dokument
www.fotosjop.dk/cdlabel/1.png
Du tegner med dit elipse-værktøj en cirkel husk at vælge paths i toppen
www.fotosjop.dk/cdlabel/2.png
Du vælger dit tekstværktøj og klikker på den path du har tegnet med elipseværktøjet
www.fotosjop.dk/cdlabel/3.png
Skriv løs
www.fotosjop.dk/cdlabel/4.png
Avatar billede daffey Nybegynder
06. april 2009 - 14:00 #7
Oh fred og lykke. Det var jo det! jeg sad og brugte elipse marquee tool, og det rykkede ingen steder :-)
Avatar billede daffey Nybegynder
06. april 2009 - 14:00 #8
Skriv et svar så du kan få point rolfie
Avatar billede rolfie Nybegynder
07. april 2009 - 17:19 #9
oki - svar ;o)