Avatar billede piaget Nybegynder
05. april 2009 - 00:30 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Styresystem til gamle computere.

Jeg vil høre, hvad I kan anbefale til gamle computere. Det er intel pentium 3, 128 mb, 7 gb harddisk. De skal bruges til internet og gerne have dansk brugerflade. Jeg har prøvet DSL og Xubuntu, som var ok, men da det er til elever, virkede brugerfladen lidt for besværlig. Måske har i tips til hvordan jeg gøre den bedre?

MVH Jens
Avatar billede Jensen DK Novice
05. april 2009 - 07:12 #1
Jeg har en gammel komputer pentium 3 stående, den er installeret med XP Pro SP3 tror at HD. er på 12GB, og den har 128mb ram,den er rimelig hurtig og kører fint, tager den frem en gang i mellem, bare for at holde liv i den, og følge med i opdateringer.
Din HD. på 7GB er ikke meget så du skal ikke regne med at der kan installeres ret mange programmer.
Avatar billede Slettet bruger
05. april 2009 - 07:27 #2
"virkede brugerfladen lidt for besværlig" Brugte du ikke KDE eller Gnome? disse 2 brugerflader er mere eller mindre standard i alle Linux versioner og ihvertfald KDE bør ikke virke uoverskuelig
Avatar billede piaget Nybegynder
05. april 2009 - 23:27 #3
Har prøvet at installere Ubuntu og var meget glad for brugerfladen og at de fleste programmer var på dansk, men synes Xubuntu og DSL virkere mere uoverskuelige for børn og unge, men kan godt være det bare er mig. Det er mest at programmer og menuer gerne skulle være danske og ikke engelske.
Avatar billede piaget Nybegynder
05. april 2009 - 23:29 #4
Til Silbidor.
Jeg glemte engang i efteråret at give dig point for et svar. Her har jeg lavet et nyt link. http://www.eksperten.dk/spm/862335.
Mange tak for hjælpen dengang
Avatar billede chrismaria Praktikant
11. april 2009 - 00:42 #5
hejsa
jeg har fået installeret " kubuntu " fra en cd-rom 2007 fra k omputer...men kan ikke installere : adobe flash player korrekt! Får fejl med ; " ødelagt fil "...surt når det skal virke eks ; youtube...
Så hva gør jeg?? har fået at vide hvis jeg opdatere kubuntu, kan det komme i dårlig session??
hejsa & god påske
Avatar billede Jensen DK Novice
11. april 2009 - 06:24 #6
plaget! kan du ikke lige acceptere mit svar i denne tråd.
http://www.eksperten.dk/spm/862335
Avatar billede Jensen DK Novice
11. april 2009 - 06:24 #7
chrismaria! du må oprette dit eget spørgsmål.
Avatar billede monsterg33k Nybegynder
16. juni 2009 - 11:34 #8
Goddag alle sammen...

Jeg står faktisk og mangler nogle gamle computer dele, noget "originalt" til en person som har hjulpet mig igennem mange af mine seriøse problemmer!

Hvis nogen af jer kender nogen som har noget gammelt til at stå eller i selv har UANSET HVAD! Så venligst ring til mig da jeg er ny på eksperten ^^

Det bliver self til den rette pris, med tlf opk. og forsendelse ^^

Venlige hilsner "Nørden" :D
Avatar billede monsterg33k Nybegynder
16. juni 2009 - 11:35 #9
Ups...

Glemte mit tlf nr...