Avatar billede spuur77 Nybegynder
04. april 2009 - 20:12 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Hjælp til mini LAN til spil mellem to bærbare.

Hej Eksperter.

Min søn og jeg vil gerne prøve at spille nogle spil over netværk, men ærligt så aner jeg ikke hvordan jeg skal bygge sådan et lille netværk op.

Kan det gøres med en switch, eller skal man bruge en router eller noget helt tredje?

Det skal vi lige nu vil spille er Heroes of might and magic, men selve opbygningen er vel det samme uanset hvilket spil man vil spille?

Med venlig hilsen
Spuur
Avatar billede squazz Novice
04. april 2009 - 20:15 #1
Har du switch?
- Hvis ja, så kan du sagtens lave et LAN på denne måde. Hvis I ikke kan se hinanden efter at have sat et lille netværk op, så tjek at I er i samme arbejdsgruppe, har slået firewall fra, og at der ikke er ting som antivitus og lign. der blorkerer. Det er småting der skal til.

- Hvis nej, så prøv at sætte et lan kabel mellem de 2 computere. Skift til fast IP, og så ellers samme fremgangsmåde som ovenstående.

Håber det hjalp lidt :)
Avatar billede spuur77 Nybegynder
04. april 2009 - 20:53 #2
Hej Squazz

Jeg har en switch ja.
Det vil sige at jeg slutter de to computeren til switchen. Og derefter opretter et 'hjemmenetværk', er det ikke sådan det hedder i windows?

Og hvis ellers firewalls, antivirus og så videre ikke blokkerer så bør det virke?

Det glæder jeg mig til at prøve, foreløbigt tak.

Spuur
Avatar billede squazz Novice
04. april 2009 - 21:57 #3
Normalt plejer jeg bare at sætte computerne til switchen, og så kører det derfra :)
Prøv hvor en af jeg starter et spil (server eller hvad et nu kaldes i det enkelte spil), og lej så lidt med det til I begge kan komme ind i banen... (nogen gange er der forskel på om det er den ene ellerden anden der opretter banen)
Avatar billede spuur77 Nybegynder
05. april 2009 - 09:53 #4
Ok, det vil vi prøve, der går lige et par dage inden vi får tid og kan melde tilbage, men du må gerne smide et svar.
Avatar billede squazz Novice
05. april 2009 - 22:34 #5
Hmm, kan da godt smide et svar, men syntes ikke du skal acceptere før I har fået det til at virke :P
Avatar billede spuur77 Nybegynder
09. april 2009 - 16:06 #6
Hej igen.

Det kom ikke til at virke med kabel, da den ene bærbar af en eller anden grund ikke kunne 'registrere' at jeg satte kabel i netværks stikket.. Hvorfor kan jeg ikke lige lure, nogen ide?

Jeg fik dog et trødløst ad-hoc netværk til at virke, det var der ingen ben i.
Nu var det ikke et særligt krævende spil vi spillede over netværket, men måske kabel er at foretrække hvis det ar tilfældet.

Spuur
Avatar billede squazz Novice
09. april 2009 - 23:55 #7
Et kabel er klart at foretrække, men jeg har hørt rygter om at "gamle" bærbare (jeg ved ikke helt hvor gamle), ikke kan registrere et LAN på den måde, uden at det er et krydskabel...

Så mit råd herfra er enten, invester i et krydskabel eller en switch. Jeg ville nok anbefale det sidste hvis I på nogen måde have lyst/forhåbninger om at der også skulle være andre der skulle kunne være med engang.