Avatar billede johnstigers Seniormester
04. april 2009 - 13:18 Der er 24 kommentarer og
1 løsning

Nyt modem mangler lys i internet

Har lige fået mit nye modem, da jeg på tirsdag får 20/2 Mbit, men der kommer aldrig lys i internet lampen - dog virker mit internet fint som i kan se...

Hvad sker der?
04. april 2009 - 13:34 #1
(Så sparer du da strøm til lampen *G* - ny feature!!)
Avatar billede gooz Nybegynder
04. april 2009 - 17:29 #2
Jeg har samme "problem" på mit TDC modem. Teknikeren fortalte at det var en fejl ved det parti modem (jan 2008).

Internetforbindelse fungerer helt uden problemer.
Avatar billede justrace Novice
05. april 2009 - 01:44 #3
SKAL den lyse? Mener da bare at det kun er xDSL og LAN der skal lyse.
Avatar billede justrace Novice
05. april 2009 - 01:46 #4
>john: Så kan du vel lige teste min upload-hastighed på tirsdag?
Avatar billede johnstigers Seniormester
05. april 2009 - 13:06 #5
DIN upload hastighed?
Bare sig til :)

Ja, i det gamle modem var der lys når der var hul igennem til internettet.
Avatar billede justrace Novice
05. april 2009 - 13:20 #6
Ok, glæder mig til at se om det er min upload, eller din download der bremser. :) Du kan tyvstarte med at hente det her videoklip, og begynde at svede lidt.

ftp://ftp.justrace.dk/Funny/video/20090212115300.mpg
Avatar billede justrace Novice
05. april 2009 - 13:22 #7
TDC-testen er lidt positiv nogle gange, så det bliver sjovt at se i en reel test.
Avatar billede leif Seniormester
05. april 2009 - 16:09 #8
john_stigers -> Ja, men pga. en fejl eller lign. i en forsendelse modemmer, så er det ikke alle modemmer hvor Internet lyser, det har ingen betydning for din forbindelse, så længe de andre lyser som de skal.
Avatar billede johnstigers Seniormester
05. april 2009 - 20:47 #9
#6 - henter med fuld speed ca 670 kbps...
Avatar billede johnstigers Seniormester
05. april 2009 - 20:49 #10
justrace - er det din forbindelse du tester der?
Avatar billede justrace Novice
05. april 2009 - 21:45 #11
#10: Jeps, er den ikke "sød"? :) Løb dit modem varm?
#9: 670kbps = hvilken hastighed? Er det din nye?
Avatar billede justrace Novice
05. april 2009 - 21:48 #12
Viste den til en TDC-mand "live", altså han var her i andet ærinde, og han mente at der måtte være en fejl på den server hvor testen køres fra, men det er nok fordi det ikke er en tdc linje jeg har. :)
Avatar billede johnstigers Seniormester
05. april 2009 - 21:55 #13
Ny hastighed er fra tirsdag kl. 16 :)
Avatar billede justrace Novice
05. april 2009 - 22:08 #14
Tror godt jeg kan følge med alligevel, husk at have masser af køling til dit modem. :)
Er det musik eller film du skal til at downloade, eller er det datteren der bruger hele båndbredden så farmand må op med læderet for at kunne komme på nettet samtidig?
Du kan jo fo en router hvor man kan justere hastigheden til de enkelte maskiner der er på. :)
Har en hvor jeg, når knægten havde været lidt for "smart" i kæften, kunne skrive eks. "fodbold", og så blev ALT der indeholdt ordet blokeret på hans maskine. Det kunne få ham til at udtale sig på en måde så der blev lagt et mere ord ind. :)
(Pisse skægt, forøvrigt).
Avatar billede johnstigers Seniormester
05. april 2009 - 22:17 #15
Vi er nogen gange 4 på nettet samtidig og så kniber det med 512 i upload :)
Tog bare 20/2 da der kun er 50 kr. i forskel på 6/0,5 og 20/2 :)
Avatar billede johnstigers Seniormester
05. april 2009 - 22:18 #16
Og ja skal man hente noget er det da rart at der er fart på ;)
Avatar billede justrace Novice
05. april 2009 - 22:29 #17
Jeg kan godt forstå du opgraderer din linje, selvom upload normalt ikke har det store at sige, til normal brug, dog hvis man sender store mails med billeder, eller deler musik/film.
Der kører 28 domæner på min server, så der skal være "knald" på uploaden. Jeg giver helt sikkert mindre end du gør for min "lille" forbindelse. :)
Avatar billede johnstigers Seniormester
22. maj 2009 - 20:56 #18
Svar?
Avatar billede justrace Novice
25. maj 2009 - 11:07 #19
Næh-nej, den her er gratis. :)

Nå, men om ti dage ser vi dig vel nok kun sjældent. :)
Avatar billede johnstigers Seniormester
25. maj 2009 - 19:55 #20
Hvad sker der om ti dage?
Avatar billede johnstigers Seniormester
03. juni 2009 - 20:12 #21
Nu er der gået 9 dage - spændt på hvad den 10. dag bringer ;)

P.s. LUKKETID!
Avatar billede justrace Novice
03. juni 2009 - 20:18 #22
Nårh, så er du ikke så meget på nettet, for så snupper din datter jo pc'en til SIMS3. :) Eller ER det dig selv?
Der er jo lagt op til kæmpe release-fest i nogle butikker.
Avatar billede justrace Novice
03. juni 2009 - 20:26 #23
Husk nu hun skal have den der hedder collectors edition, så du slipper for at skal ud at købe en bil til hende. :)
Avatar billede johnstigers Seniormester
03. juni 2009 - 20:47 #24
shh.... ;)

Ej det er datteren - fatter ikke Sims....
Avatar billede justrace Novice
03. juni 2009 - 20:56 #25
Ok, skal nok være stille, og siger det ikke til nogen, og lover det bliver mellem os og de andre 2 på eksperten. :)

Er det ikke det samme som playstation world, eller hvad det nu hedder?

Var inde på det sammen med min datter på 5§, og hun syntes en cowboyhat ville være smart!!! ?? Måtte s'gu gi' 15,- for den, altså helt ærligt,? Op med visa-kortet farmand.