Avatar billede groo Nybegynder
04. april 2009 - 01:16 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Mangler et godt og simpelt program til backup af C:

Hej Folkens.

Er der nogen, der kender til et simpelt og billigt (gerne gratis :o) program til at tage backup af mit C drev?

I vores familie er computeren hårdt belastet.. Jeg eksperimenterer gerne med forskelligt software, og konen ved ikke altid hvad hun skal sige NEJ til, og ungerne spiller og ter sig på nettet. Derfor er computeren ofte tung at danse med, hvis ikke helt umulig...
Derfor geninstallerer jeg tit computeren helt fra bunden, og det er jeg ved at være træt af!!+!

SÅ: Når jeg har installeret Windows, drivere, opdateringer og alle de vigtige programmer vil jeg gerne lave en backup, som jeg så senere kan overskrive C drevet med, så det hele bliver som nyt igen. Gerne noget, som ikke "arbejder i baggrunden" og kommer med påmindelser når der gået en uge uden backup.

Dokumenter, Videoer, Billeder osv. er ligegyldigt, da jeg har flere partitioner / harddiske.. Dem skal jeg nok selv holde styr på :o)
Avatar billede jespersp Nybegynder
04. april 2009 - 01:58 #1
Hvad med Norton Ghost?

eller et alternativ:

http://ghost.radified.com/ghost_alternatives.htm

Cheers,
Jesper
Avatar billede justrace Novice
04. april 2009 - 03:09 #2
Prøv at tage et kig her:  http://www.paragon-software.com/

  Der er helt sikkert et produkt du kan bruge. Bruger selv deres programmer, og det kører helt perfekt.

De er ikke gratis, men et par af deres programmer, herunder Drive Copy som nok er den du skal bruge, er fuld funktionsdygtig i en 30 dages prøveversion. Og til under 200,- går det vel nok an.
Avatar billede thov Forsker
04. april 2009 - 04:58 #3
Avatar billede jesna Nybegynder
04. april 2009 - 07:02 #4
Hej

Her er en lidt off-topic kommentar, men alligevel...

Ellers kig lidt på Windows Home Server, hvis du har en gammel pc kan du bare installere softwaren derpå. Det er selvfølgelig en dyrere løsning, men meget nyttigt hvis i får flere pc'er i huset, da den automatisk laver full back up af harddisken af alle pc'er.
Den er også god hvis man skal dele filer, da du kan lave mapper man kan dele, som man tilgåt via et ikon ude på skrivebordet.

Man kan så få alle mulige add-ins til den og få en masse features den vej.

Hvis du har mere interesse og flere spørgsmål, så kig på www.whsforum.dk

mvh Jakob
04. april 2009 - 10:19 #5
... gi' famillien en PC hver... så ka' du selv 'lege' alt det du vil på din 'egen' ...
Avatar billede haverslev Novice
06. april 2009 - 17:38 #6
Avatar billede groo Nybegynder
06. april 2009 - 22:08 #7
Mange tak for de gode forslag og en Speciel tak til Thov. Macrium Reflect var lige præcis det program jeg manglede.. og så er det nemt at bruge og ikke mindst gratis - Der er uden tvivl et par af mine fremtidige weekender, der bliver noget sjovere pga. det program. Endnu en gang tak..
Hjælp mig lige med at forstå det der pointsystem... Thov har du fået points automatisk, eller skal jeg gøre et eller andet for at honorere det gode forslag? Og i så fald, hvad er så det "gængse" antal points for et svar, der rammer 100% plet?

Mvh. Groo
Avatar billede groo Nybegynder
06. april 2009 - 22:25 #8
PS: Det skal for en god ordens skyld nævnes, at jeg tidligere har prøvet Norton Ghost. Det ser ud til at være at super backupværktøj med en masse funktioner oghvadharvi.. Men det er ikke gratis, og desuden har det så mange muligheder, at jeg synes det var lidt uoverskueligt.
Og af de øvrige programmer, som experterne har foreslået i tråden her, var Macrium Reflect det første jeg prøvede.. De andre er muligvis lige så gode...
Avatar billede thov Forsker
06. april 2009 - 23:45 #9
Point kan du dele ud til den/de hjælpere som har lagt et 'svar' - det er hermed gjort :-)