Avatar billede martini-xz Nybegynder
03. april 2009 - 21:01 Der er 15 kommentarer og
1 løsning

rengøring

hej jeg har fået et lille problem jeg ville lige rengøre mon computer for støv og møg så jeg gik i gang med støvsuger og en krompasser og nu er den godt nok fin men nu har jeg fået den sat til igen og da jeg så starte jeg den men der kommer ikke noget billed har prøvet og genstarte et par gange men lige lidt hjalp det hvad er der galt ????

på forhånd mange tak med venlig hilsen Martini-XZ
Avatar billede martini-xz Nybegynder
03. april 2009 - 21:03 #1
igen gang bios kommer frem der er bare sort skrem
Avatar billede johnstigers Seniormester
03. april 2009 - 21:11 #2
Tjek at du ikke er kommet til at skubbe til batteriet på bundkortet.
Generelt tjek at alle stik m.m. sidder som de skal.
Specielt strømstik til cpu...
Avatar billede martini-xz Nybegynder
03. april 2009 - 21:30 #3
hej jeg har lige tjeket alt har skuppet alle stik extra i og har ogaå kikket på batteriet og det sitter som det skal men den gør det samme nemlig ingen ting mit bundkort er et asrock p4s61 så kan du se hvad det er for noget bælseren på cpu kører også cd og dvd drev for også strøm og de 2 hardiske for også for de summer
03. april 2009 - 22:15 #4
PS: Bruger du On-Board Grafik ? Eller et 'løst' Grafikkort ?
Avatar billede martini-xz Nybegynder
03. april 2009 - 22:20 #5
bruger løst grafikkort
03. april 2009 - 22:23 #6
... og din skærmledning sidder dertil *S* ?

Er der også On-Board Grafikkort udgang ?
03. april 2009 - 22:25 #7
Nå ja - altså dette kort -> http://www.pacificgeek.com/productimages/xl/W2563.jpg ?
(Som tilsyneladende ikke har On-Board Grafik...)
Avatar billede martini-xz Nybegynder
03. april 2009 - 22:30 #8
nej det er dette kort http://www.asrock.com/mb/overview.asp?Model=P4S61

og det har on bord grafik men det bruger jeg ikke. jeg bruger udgangen på grafikkortet men har også prøvet og se om der var signal på on bort grafikkortet
Avatar billede martini-xz Nybegynder
03. april 2009 - 22:35 #9
kan jeg have kommet til og slætte bios og kan man lægge bios ind igen hvis det er det der er sket ??
Avatar billede ghettoadam Nybegynder
03. april 2009 - 22:46 #10
Har du brugt en krompasser, til at skrabe skidt af med? OG du har brugt en støvsuger, som skaber en masse statisk elektricitet?

Så er jeg bange for, at du har fu**et det hele op.  Du har ikke slettet bios, du har kortsluttet dit bundkort eller din processor.
Avatar billede off-line Nybegynder
03. april 2009 - 23:19 #11
Der er et par ting du kan gøre, og du kan ligeså godt gøre det samtidig. Tag det lille batteri væk fra bundkortet, og tag stærkstrømsledningen fra computeren. Vent i 5-10 minutter, sæt
batteri og ledning i igen, og se om det har hjulpet.
04. april 2009 - 09:01 #12
Avatar billede martini-xz Nybegynder
04. april 2009 - 17:25 #13
kan jeg ikke lægge bios ind igen ?? og compurten var ikke sat til da jeg gjorde den ren
Avatar billede martini-xz Nybegynder
04. juli 2009 - 18:54 #14
det var bare cpuen som var smuttet ud :) men mange tak for hjælp
Avatar billede johnstigers Seniormester
04. juli 2009 - 20:39 #15
Hvordan er det muligt???
Avatar billede martini-xz Nybegynder
05. juli 2009 - 11:33 #16
tror det er låsen som ikke var sat helt ned for start af tror jeg men ved det ikke !!! for får jeg begynte og rengøre prøvet jeg på at få køleren af cpuen tror det er der det er sket for kunne ikke få køleren af det var der for jeg to en Kompresser...