Avatar billede kongfjong Nybegynder
03. april 2009 - 18:55 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Mediet afbrudt

Hej

Jeg har netop købt mig en HP w8510 men kan ikke få det trådløse netkort til at forbinde til min router, på trods af at det er nøjagtigt samme netkort der sidder i den, som på min gamle bærbare.

Maskinen var præinstalleret med XP, men der fulgte Vista Business 64bit med som jeg så har installeret, og hvor jeg kunne forbinde med det trådløse netkort med XP, kan jeg altså ikke nu med Vista.

Jeg har installeret seneste driver på kortet, men det virker stadig ikke. Det sære er, at når jeg tjekker opsætningen med config /all i kommandoprompten, kommer følgende:

Windows IP-konfiguration

  Værtsnavn. . . . . . . . . . . . . . . . . . : SpciyWeb
  Primært DNS-suffiks. . . . . . . . . . . . . :
  Nodetype . . . . . . . . . . . . . . . . . . : Hybrid
  IP-routing aktiveret . . . . . . . . . . . . : Nej
  WINS-proxy aktiveret . . . . . . . . . . . . : Nej

Trådløst LAN-kort Trådløs netværksforbindelse:

  Medietilstand. . . . . . . . . . . . . . . . : Mediet afbrudt
  Forbindelsesspecifikt DNS-suffiks. . . . . . :
  Beskrivelse. . . . . . . . . . . . . . . . . : Intel(R) Wireless WiFi Link 49
65AGN
  Fysisk adresse . . . . . . . . . . . . . . . : 00-21-5C-2F-0B-A5
  DHCP aktiveret . . . . . . . . . . . . . . . : Ja
  Automatisk konfiguration aktiveret . . . . . : Ja

Tunnel-netværkskort LAN-forbindelse*:

  Medietilstand. . . . . . . . . . . . . . . . : Mediet afbrudt
  Forbindelsesspecifikt DNS-suffiks. . . . . . :
  Beskrivelse. . . . . . . . . . . . . . . . . : Microsoft ISATAP-netværkskort
  Fysisk adresse . . . . . . . . . . . . . . . : 00-00-00-00-00-00-00-E0
  DHCP aktiveret . . . . . . . . . . . . . . . : Nej
  Automatisk konfiguration aktiveret . . . . . : Ja

Og jeg kan i sagens natur ikke få lov til at bruge ipconfig /release eller ipconfig /renew når Mediet afbrudt er anført :)

Hvad dælen do I do?
Avatar billede tin Nybegynder
07. april 2009 - 14:55 #1
prøv at find en Vista driver til dit netkort.
Avatar billede kongfjong Nybegynder
07. april 2009 - 15:28 #2
Lukket:)
Avatar billede tin Nybegynder
07. april 2009 - 17:38 #3
Virker det nu? får jeg point?
Avatar billede kongfjong Nybegynder
07. april 2009 - 17:51 #4
Det gør det, det var et problem med routeren:)

Nej havde fundet ud af det inden du svarede, dit svar mindende mig blot om at denne skulle lukkes ;)