Avatar billede Tonehovedet Nybegynder
03. april 2009 - 07:44 Der er 1 kommentar

Printer i trådløst netværk.

Jeg har en Belkin 54g router, som er tilsluttet min stationære pc. Til denne pc er også koblet en HP Business 2800 printer (med usb-kabel). Det virker fint.
Jeg har endvidere en PackardBell laptop, og det virker også fint, når jeg skal printe fra den - hvis altså den stationære er tændt.
De to maskiner kører Windows XP.
Nu har jeg købt en HP Pavillon dv7, som kører Vista Home Premium x64. Jeg kan ikke finde ud af, trods mange forsøg og henvendelse til HP support, at printe fra den via netværket. Jeg har installeret en printerdriver på den, men jeg kan ikke installere den samme printerdriver på den stationære pc, og så lader det sig ikke gøre.
Nu mangler jeg så hjælp til
- enten at installere printerdrivere, så HP'en også kan printe via netværket, når den stationære er tændt.
- eller til køb af en ny trådløs router, hvor også printeren er på, så udskrivning ikke behøver at gå via den stationære.
Netværket er sat op med Cisco Network Magic - og det fungerer perfekt.
Venlig hilsen
Preben Boch
Avatar billede bjorn-se Nybegynder
08. april 2009 - 12:35 #1
Du skriver at du har installeret en printerdriver på din Vista Home Premium. Det skal du egentlig ikke gøre. Du skall installere fra netværket når du installerer en netværksprinter. Men spørgsmålet er jo hvis din vista maskine har mulighed at se printeren på dit LAN. Prøv lige at finde ud af hvilken ip adresse computeren med printeren har. Søg så på dine netværkspladser i stifinderen efter den ip adresse. Hvis du finder printeren her skal den gå at installere.
Ønsker dig en glad påske.