Avatar billede zesus Praktikant
02. april 2009 - 22:16 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Ram til bundkort

har dette bundkort:
http://www.edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?Bedom=true&ID=388528

og 99% sikker på jeg har de her ram:
http://www.edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=158887&searchArea=&Soegeord=

men vil gerne have 2gb mere så jeg får 4 gb ram.
kan jeg bar købe sådan et sæt mere eller er der et andet forslag der er bedre?

-tak
Avatar billede tubbe2 Nybegynder
02. april 2009 - 23:45 #1
Der er kun 2 RAM sokkeler på dit bundkort, så hvis du har 2x1GB siddende, så bliver du nød til at købe 2x2GB, for at erstatte dem du har.. Du kan jo bare åbne dit kabinet og kigge :)
Iflg. Edbpriser, står der, at dit motherboard maks kan ta PC2-5300, og dem du har, er 6400 (hvilket bare betyder rammene kører langsommere, så de matcher 5300), med mindre der står i sin manual, at bundkortet kan tage PC2-6400, så burde du købe PC2-5300 RAM, hvis du vælger at købe de 4GB ;)
Avatar billede Slettet bruger
03. april 2009 - 07:46 #2
http://www.edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?Bedom=true&ID=388528

- Dual Channel DDR/DDRII memory technology*
- 2 x DDR2 DIMM slots
- Supports DDRII667/533 non-ECC, un-buffered memory
- Max. capacity of system memory: 2GB
- 2 x DDR DIMM slots
- Supports DDR400/333/266 non-ECC, un-buffered memory
- Max. capacity of system memory: 2GB

svar funktionen bruges til point givning d.v.s at når man bliver bedt om at lægge et gør man det. det er ikke meningen man skal bruge svar generelt.
Avatar billede tubbe2 Nybegynder
03. april 2009 - 09:52 #3
Jo tak for den information.. synes nu bare ikke andre gør det på den måde ;) men fint nok.. fik vidst lige overset, at der stod max 2GB ups.
Avatar billede zesus Praktikant
03. april 2009 - 13:03 #4
godt ske jeg spørger dumt, men hvad bruges de 2 andre sokkeler så til?
Avatar billede zesus Praktikant
03. april 2009 - 13:10 #5
sort på hvidt så siger du treatmenice max ram på dette bundkort er 2gb ram?
Avatar billede Slettet bruger
03. april 2009 - 16:18 #6
"5
ja det er et udskrift fra kortets hjemmeside.

hvis kortet  er med 2 farver sætter men dem i den samme farve eller som fabrikanten af bundkort anbefaler.
Avatar billede zesus Praktikant
04. april 2009 - 10:15 #7
oki fatter ikk der er 4 sokkler så, er det hvis de andre to går i stykker så er der 2 andre man kan anvende ?

treatmenice skriv et svar tak
Avatar billede Slettet bruger
04. april 2009 - 10:44 #8
man sætte dem så de kan køre dual channel hvis bundkortet understøtter det. - altså i farverne.
d.v.s hvis du har 2 x 2 gb sætter du dem i de gule sokler
køber du 2x2 mere sætter du dem i de sorte eller hvad farve de nu har.
Avatar billede zesus Praktikant
04. april 2009 - 11:10 #9
i mit eksempel kan jeg sætte 2gb ddr2 og
2 gb ddr ram?