Avatar billede Keld Nielsen Forsker
02. april 2009 - 21:58 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Ny computer - configuration

Jeg skal have mig en nu PCer.

I den forbindelse har jeg to spørgsmål:
1. Jeg vil gerne have et firma til at lever/samle det, nogen seriøse, som ikke kun vil sælge deres aflagte ting.
2. Jeg har lavet en konfigurationsforslag, set i lyset af at jeg primært arbejder med Adobe programmer - billeder og internetproduktion.

Jeg er meget modtagelig overfor "indspark"

1 Asus Miditower TA-863 black - PSU
1 LC-Power LC-7480 Taurus 480W ATX 2
1 Asus P6T Intel X58 DDR3 CrossFireX
1 LG CD DVRW GH22NP 22x bulk black PATA
1 Intel Core i7 920 2.66 GHz 8MB Box
1 Scythe Mugen 2 multi CPU køler S775/1366/AM2/3
2 Kingston Value RAM DDR3 8GB PC1066 2x4GB
1 Samsung Spinpoint F1 1000GB SATA 32MB 7200RPM
2 Maxtor DiamondMax 21 250GB SATA 8MB 7200RPM - sættes op som RAID 0 til styresystem og programmer
1 Sony Floppydrev 1.44MB black
1 Club 3D GeForce PCI-E 9800GTX+ 512MB 2xDVI

Prisniveau ca. 10.000,- + moms
Avatar billede zesus Praktikant
02. april 2009 - 22:23 #1
edbpriser.dk (hvor du sikkert har samlet det) bestil det og så ta de 3 firma'er den vælger og bestil.

finder ikke li' den pc, ellers ring til et firma fx fcomputer.dk og spørg om de vil samle den pc for 500-1000 kr.

men hvorfor det grafik-kort?:)
Avatar billede tubbe2 Nybegynder
02. april 2009 - 23:53 #2
Du skal nok bruge en kraftigere strømforsyning.. 480W vil ha lidt svært ved at trække den konfiguration.. MM-vision.dk har ellers nogle gode løsninger, der minder meget som din konfiguration, og til omkring de 10.000kr :)

Og tænker det samme som Zesus; hvorfor det grafikkort? ;)
Avatar billede Keld Nielsen Forsker
03. april 2009 - 07:03 #3
Jeg skal bruge et grafikkort med OpenGL som kræves til Photoshop CS4 - se her: http://www.adobe.com/uk/products/aftereffects/opengl.html

indtil nu ....tak for indspark!
Avatar billede Keld Nielsen Forsker
03. april 2009 - 07:29 #4
Har kigget på de to firma-forslag ...og I har ret - der findes noget sammensat der som kan tænkes anvendt.

...er ideen med to diske i Raid 0 til styresystem og programmer helt ved siden af, så jeg får en højere hastighed ved afvikling.
Avatar billede tubbe2 Nybegynder
03. april 2009 - 07:41 #5
Det er ikke helt ved siden af, normalt ville man bare bruge WD raptor harddiske til det, eller SSD hehe.
Avatar billede CalE Nybegynder
03. april 2009 - 11:17 #6
Jeg vil anbefale dig at kører med RAID 5 da det lyder som om det er vigtigt arbejde du laver. når du smider så mange penge efter den kan du vel godt undvære en 500kr. til endnu en harddisk..

"2 Maxtor DiamondMax 21 250GB SATA 8MB 7200RPM - sættes op som RAID 0 til styresystem og programmer"

Ville også anbefale dig at finde en med 16mb buffer istedet da pris forskellen ikke er så stor..
Avatar billede fluse Nybegynder
03. april 2009 - 15:54 #7
Med hensyn til grafik kortet, så understøtter stort set alle kort på markedet i dag OpenGL. Så kig hellere efter et geforce GTX 260 eller 280 i stedet. De er bedere pris/preformance end det lidt forældede 9800GTX du har kig på.

Hvis du planlægger at maskinen skal holde i nogle år, ville det måske også være en ide at kigge efter et nVidia grafik kort der supportere CUDA, da Adobe har tænkt sig at integrere brug at GPU til andet end bare preview rendering(som det er i CS4) i næste generation(CS5?) og at det er sansynligt at de vil vælge at bruge nvidias CUDA til det. Igen, fx. GTX 260 til omkring 1400kr eller 280 til omkring 2400kr.

Fluse
Avatar billede justrace Novice
03. april 2009 - 16:33 #8
Helt enig med fluse. Kører selv med CS4, og HD4870 kører bedre end 9800GTX.
Avatar billede Keld Nielsen Forsker
07. april 2009 - 18:42 #9
Smid nogle svar!

Jeg valgte: http://www.mm-vision.dk/produkter/vispcsystem.asp?action=vis&menu=computer&varenr=99113&type=pcsystem

...med en ekstra start disk: WD Raptor 150GB 10000rpm harddisk  til programmel
Avatar billede Keld Nielsen Forsker
20. april 2009 - 08:35 #10
HEJ ....jeg mangler nogle svar !

Det er mok de bedste point jeg nogen sinde vil komme til at give ud - det var STOR hjælp for mig!
Avatar billede Keld Nielsen Forsker
30. oktober 2009 - 13:32 #11
ØV ...ville gerne have givet point!

Jeg glæder mig hver dag over den ny computer