Avatar billede mre Nybegynder
02. april 2009 - 11:01 Der er 3 kommentarer

Kreditmaksadvarsel ved ordrebekræftelse

Hejsa her.
I de her finanstider skal jeg lige høre om det er muligt at få en advarsel om kreditmaks når man laver/udskriver en ordrebekræftelse?

Det er sådan at vi får en advarsel ved fakturering, men på det tidspunkt er ordren jo udført...

Er det noget der findes standard (jeg har ikke kunnet finde det) eller skal det programmeret - i så fald, hvad kræves der af moduler?

Vi bruger C5 version 4.0 SP1

Med venlig hilsen
Michael Rasmussen
Avatar billede up2nogood Nybegynder
03. april 2009 - 10:49 #1
Du får jo advarslen ved oprettelse af ny ordre.
Du kan kopiere den kode der ligger der, og evt. kaste det i premenu når du trykker på bekræftelse.
Avatar billede mre Nybegynder
03. april 2009 - 11:07 #2
Ja, det er korrekt at man får denne oplysning ved oprettelse af en ordre, når kreditmakt er nået.

Hvordan kan jeg lave det således at der checkkes når der udskrives en bekræftelse?
Typisk kan der er i vores virksomhed atbejdes med et tilbud ordre i et længere stykke tid - derfor er det vigtigt.

Kan man få den til at checkke på samlet alle ikke fakturerede ordre + den ordre man er ved at taste + alle åbne faktura?

Mvh Michael
Avatar billede up2nogood Nybegynder
03. april 2009 - 21:24 #3
Det skal programmeres, hvis du har programeringerfaring, så bør du kunne lægge det i UXL Ord_Menu.
Du kan også få den til at teste på ikke fakturerede linjer.

Har du ikke programeringserfaring så skal du have din C5 partner til det. Har du ikke sådan en, eller ved du ikke hvem det er, må du give mig din mail, så kan jeg give dig et bud på løsningen. Alt efter dialogboks osv, så tror jeg det vil tage ca. en times tid...