Avatar billede prodigychild Novice
02. april 2009 - 08:08 Der er 12 kommentarer og
2 løsninger

Hvilket Internet security program?

Jeg søger lidt informationer om nogle forskellige Internet Security programmer. Jeg står for at skulle fornye mit Internet Security om ikke så længe. Jeg forsøger i øjeblikket at opsnuse det bedste på markedet. Jeg har læst og søgt og er kommet frem til at disse 3 er blandt nogle af de bedste.

- Bitdefender Internet security (Har jeg brugt de sidste år)
  Har fungeret fint i det år jeg har haft det.
  Kåret som nummer 2 i bladet TÆNK

- ESET Smart security (Har jeg som trial lige nu)
  Fungerer også fint, opdateres flere gange dagligt.
  PC Worlds valg i januar 2009

- G Data Internet security
  Kender ikke til det, men er lige blevet kåret som det bedste
  i bladet TÆNK.

Er der nogle her som har erfaring med de 2 sidstnævnte. 30 point hver til de 2 bedste svar.
Avatar billede Claus Wøbbe Juniormester
02. april 2009 - 08:46 #1
Jeg har ingen erfaringer med de nævnte, men vil blot give dig et tip om to steder, jeg altid besøger, når jeg ca. en gang om året genovervejer mine sikkerhedsprogrammer (der kommer jo hele tiden nye på markedet, og det, der var godt sidste år er det måske ikke i år).

Jeg kan stærkt anbefale følgende to steder, der i min erfaring er seriøse:
- http://www.spywarefri.dk/
- http://www.techsupportalert.com/

God fornøjelse :-)
Avatar billede thesheriff Nybegynder
02. april 2009 - 08:48 #2
Supplerende anbefalinger fra folk, der med sikkerhed ved hvad de taler om:

http://www.spywarefri.dk/sikkerhedspakken.html
Avatar billede Slettet bruger
02. april 2009 - 08:51 #3
hvorfor bruger du ikke bare et gratis som avast.
de har 75 millioner brugere så dårligt kan det vel ikke være.

http://www.avast.com/

download

http://www.avast.com/eng/download-avast-home.htm

det er helt gratis og virker i 60 dage hvor du så skal lade dig registrere men der er også gratis. du modtager så en nøgle via email du indsætter i programmet
hvis du vælger den engelske version fortæller den dig at du er opdateret - jeg bruger den danske.

registrering

http://www.avast.com/eng/home-registration.php

hvorofr bruge prenge på noget man kan få gratis og tak for det avast.
mit forslag.
Avatar billede Slettet bruger
02. april 2009 - 09:01 #4
Jeg har længe brugt McAfee, men da mit abonnement løb ud, fandt jeg ud af, at det var en af de Security Suites, som brugte flest krafter.

Ellers har jeg prøvet det nye Norton Internet Security, som jeg har rigtig gode erfaringer med. Det er faktisk den bedste Security suite jeg har haft.

Lige ny bruger jeg ESET, som også ser ud til at fungere godt.

Ellers kig her: http://www.pcworld.dk/art/10556?a=block&i=18
Det er en anmeldelse af de nyeste Security programmer
Avatar billede prodigychild Novice
02. april 2009 - 09:22 #5
Tak for alle jeres hurtige og gode svar. Det var i ikke længe om :o)

Wobbe og thesheriff, kan i ikke hver især smide et svar. Jeg har brugt jeres anbefaling af spywarefri og har hermed fået bekræftet at jeg var på rette vej. Jeg køber et år med ESET (NOD32), som også her bliver betragtet som noget af det bedste hos spywarefri.

Lidt til debat, jeg vil personligt ikke gå på kompromis med sikkerheden på min pc. Alt respekt for gratis virusprogrammer, de er helt sikkert også anvendlige langt hen ad vejen. Jeg mener bare at kroner og kvalitet ofte hænger sammen. Jeg vil i hvert fald gerne bruge de 500 kr. om året på at få det "bedste" kommercielle Internet Security.

>Jensenks: Har læst artiklen, det er faktisk en god artikel :o) Kan også anbefale TÆNK's artikel i denne måned.
Avatar billede Claus Wøbbe Juniormester
02. april 2009 - 09:28 #6
Gratis/betaling - ok, dit valg. Jeg har altid, bortset fra hele sidste år, brugt gratisprogrammer uden problemer. Har netop skiftet tilbage fra Spyware Doctor til Avast, og bruger desuden "SUPERSpyware Free" samt periodiske besøg hos "TREND MICRO Housecall".
Avatar billede Slettet bruger
02. april 2009 - 10:01 #7
ja selvfølgelig er det dit valg men forstår ikke at man tror noget er bedre fordi man betaler for det.

brugte selv norton i mange år men det er faktisk ikke en dyt bedre end avast - det er min erfaring.

i dag er det ikke så meget virus du skal være bange for men smarte rootkits og andet små grise hjerner sidder og klamper sammen.

m.v.h
Avatar billede prodigychild Novice
02. april 2009 - 11:04 #8
Jeg vil stadig mene at pris og kvalitet generelt hænger sammen. Der er untagelser, og det vil der altid være. Så vil jeg da også mene at når mange og uafhængige undersøgelser og tests f.eks. mener at et specifikt program er "godt", så vil jeg da mene at der er noget om det. Mht. til gratis virusprogrammer, så siger nogen det ene og andre det andet. Det er så en personlig vurderingssag udfra hvad man har lyst til og mener man har brug for.

Min gamle morfar på 84 har jeg installeret et gratis program til, og han behøver sikkert heller ikke mere. Men jeg selv som har alverdens ting liggende på min PC, har det fint med at gå med både livrem og seler :)

Men tak for god respons "treatmenice" og en lille god debat :)

Venter lige på det sidste "svar" fra thesheriff!
Avatar billede Perhaps Nybegynder
02. april 2009 - 16:16 #9
Spørgeren stiller spørgsmålet: "Hvilket Internet Security"? Oversat betyder det "Hvilken sikkerhedspakke".

Der foreslås Avast freeware. Dette er ingen sikkerhedspakke :-)Med Avast freeware (dem med de lidt mange falske positiver) SKAL man selvfølgelig også have en firewall og lidt ekstra spywarebeskyttelse.

Om man er til freeware eller gode købeprogrammer er op til den enkelte. Ganske rigtigt bruger mange mange millioner freeware, og det er det foretrukne i lerhytterne i Afrika. Alt købesoftware er bestemt ikke bedre end de gratis, men der er noget købesoftware som kvalitetsmæssigt ligger langt over, f.eks. flere af de købeprogrammer der nævnes i denne tråd.

En femtedel af det snavs som kommer ind i dag er skjult ved hjælp af rootkits. Husk at et program som eksempelvis AVG 8.5 freeware ikke har nogen form for rootkitscanner, så du kan i principptet scanne nok så mange gange med det program og det vil ikke finde rootkits, så derfor hører man ofte "Jeg har kørt med x-antivirus i en årrække og det kører uden problemer". Ja, og sikke noget sludder. Selvfølgelig kører et antivirus uden problemer men finder det osse hvad det skal finde? Det er vel det som det handler om.

Prøv engang at kigge ind i de forskellige fora og se hvem der har problemerne med computersnavs. Det giver det bedste billede. Er det Kaspersky Internet Security som lukker alt snavset ind? Er det Eset Smart Securtity? Nå ikke? Hvem så? Se selv efter.

Når du har konstateret hvilke programmer der er synderne så hører det osse med til historien at en undersøgelse viser at danskerne er de mest naive her i Norden hvad angår computersikkerhed. Vi klikker på alt og vi gør intet for at lære vores sikkerhedspakke at kende hvis man da har sådan en.

Hvis du får en god sikkerhedspakke så lær den at kende. Find evt. en manual og kig dig rundt i manualen. Har du lært din gode sikkerhedspakke at kende så griner du lidt ondt af alle der får Conficker-orme og den slags og af alle der har problemer rundt i forskellige fora. Du kan ikke få den slags. Husk lige at dit styresystem skal også holdes opdateret. Det er meget vigtigt.

Hva angår undersøgelsen i Tænk så er det deres tyske søster som har lavet undersøgelsen og Gdata (tysk) vinder hver gang. Det gjorde de også sidst. Jeg mener at Tænk og deres søsterselskab burde teste rulleskøjter og leverpostej og ikke computersikkerhed.

GData klarer sig som regel fint i tests. Problemet er at man ofte hører at det giver problemer fordi det ER et tungt program med ikke verdens bedste firewall, ingen forumsupport og sløver computeren (eller fryser), hvilket ofte er kendetegn for programmer som benytter flere scannere. Men detection-rate er god. Personligt ville jeg IKKE købe programmet. Der er dog netop kommet en ny version på gaden og den har jeg ikke testet.

Det mest pudsige i testen i Tænk er den at BullGuard har en lavere pladsering end BitDefender. Det er nøjagtig den samme antivirusdel i BullGuard og BitDefender. BitDefenders antivirus er med andre ord implementeret i BullGuard. Men Bullguard ville ikke have firewallen hos BitDefender, da den ikke havde samme gode kvalitet, så derfor tog BullGuard kontakt til Agnitum som leverer en af verdens absolut bedste firewall nemlig Outpost og det er den som BullGuard har implementeret. Jeg mener at i den nævnte test fra Tænk må der været byttet om på de to programmer med hensyn til pladsering. :-)

Tænk på at god sikkerhed koster meget få kroner, og husk at det er for sent at pøse vand på et hus der er nedbrændt.
Avatar billede Perhaps Nybegynder
02. april 2009 - 16:18 #10
Glemte lige at sige at jeg er ikke til points, så anvend dem ikke på mig :-)
Avatar billede Slettet bruger
02. april 2009 - 16:23 #11
Avatar billede thesheriff Nybegynder
02. april 2009 - 16:46 #12
Ja undskyld ventetiden, men får af en eller anden årsag ingen mails vedr. denne tråd.
Avatar billede prodigychild Novice
03. april 2009 - 14:18 #13
Så er der uddelt point, jeg siger tak til alle som deltog. Til perhaps1, tak for et super godt og fyldigt indlæg. Det var med til at sætte tingene vedr. sikkerhedspakker lidt i perspektiv.

Nu er jeg i hvert fald blevet lidt klogere....håber jeg. :)

Valget af afløseren for mit Bitdefender Internet security skulle have været ESET Smart Security, var lige ved at købe det i dag. Men så søgte jeg lige lidt mere, læste på spywarefri et par gange til og endte altså med at investere et år i Kaspersky Internet Security 2009. Og har ligeledes fulgt det gode råd fra perhaps1 om at få læst manualen til sikkerhedspakken. Så printeren på jobbet har fået lov at arbejde i dag. :)

Tak til alle, jeg betragter tråden som lukket.

/Carsten
Avatar billede SUPERTANKER Nybegynder
10. september 2009 - 03:03 #14
Jeg bruger G Data Internet security og det gør altså jobbet, må jeg sige. Ikke mindst er jeg glad for at det ikke lægger min maskine fuldstændigt ned. Det er til dato det bedste antivirus program jeg har brugt. 2% cpu kraft når det går højt. Det er lige sådan som jeg vil have det! Det er lidt trist det ikke er på Dansk men det er altså til at leve med når man også tager prisen i betragtning. Der er desuden kommet en officiel Dansk G DATA side nu på http://www.gdata.dk :-)