Avatar billede martin_moth Mester
01. april 2009 - 22:11 Der er 17 kommentarer og
1 løsning

Bærbar mini-PC / netbook / .. til ca 3000,-

Hej

Skal bruge en lille bærbar - krav:

Skal kunne afspille DVD der via et eller andet kan sættes til en fladskærm
Skal kunne spille MP3 (eksterne højtalere, evt.)
Skal kunne surfe på nettet
skal have win XP eller vista
Skal have og håndtere officepakken nogenlunde smertefrit
Skal koste i omegnen af 3000 kr, måske lidt mere
Behøver ikke fuldt tastatur eller særlig stor skærm

Der findes en masse af disse små sager, men hvad skal jeg vælge? Er der ikke en der har et bud på det bedste køb? Vil gerne købe den inden for den næste uges tid - og helst ikke over nettet, hvis muligt...
Avatar billede tubbe2 Nybegynder
02. april 2009 - 00:11 #1
Netbooks har ingen dreve indbygget endnu, hvis du skal ha den til omkring 3000kr.. Hvis du ser bort fra det, så ville jeg sige Asus Eee 1000HE er den bedste løsning, mest pga. den nye Atom N280 i den :) og den er også en af de bedste i test. Samtidig koster den 3000kr ca.
Ellers kommer der snart en EEE pc med optisk drev, hvis du kan vente på den ;)
Avatar billede martin_moth Mester
02. april 2009 - 10:03 #2
OK - men man kan vel så sætte et eksternt DVD-drev til den, hvis man skal se film?
Er der mon tilslutningsmuligheder til en fladskærm (fladskærmen har alle tilslutningsmuligheder)
Avatar billede martin_moth Mester
02. april 2009 - 10:07 #3
Skulle måske nævne, at indbygget webcam også er prisværdigt så der kan tales over skype med billed på...
Avatar billede tubbe2 Nybegynder
02. april 2009 - 12:34 #4
Den har et webcam yes, har de fleste nyere netbooks. Og selvfølgelig kan du itilslutte et eksternt DVD-drev, det er jo via USB.
Ang. tilslutningsmuligheder til en fladskærm, så har den en VGA port (D-sub), hvilket skulle give en rimelig opløsning til at se DVD'er i :) hvis du går meget op i det, vil jeg råde dig, til at købe et kvalitet's VGA kabel, istedet for et billigt et til 50kr.
Avatar billede martin_moth Mester
02. april 2009 - 17:18 #5
OK - og det er dit bud på den bedste til prisen?
Så må jeg jo lige finde ud af hvor den sælges i Østjylland (Århus)
Avatar billede tubbe2 Nybegynder
02. april 2009 - 21:03 #6
Har selv kigget efter netbooks her for nyligt (og endte med at købe en bærbar til 9000 istedet :P) og det var den bedste jeg fandt, hvis den skulle have den nye N280 CPU.. men det kan gøres billigere hvis du kan nøjes med N270 ;)

Det er jo altid billigst at bestille den over nettet:
Jysk IT Center - så kan du selv vælge farve.
Avatar billede tubbe2 Nybegynder
02. april 2009 - 21:09 #7
Samtidig kan du også vælge at opgradere den med 1GB ekstra ram for 125kr :)
Avatar billede martin_moth Mester
02. april 2009 - 22:57 #8
OK - hvis jeg nu skifter mening og gerne vil have en "rigtig" bærbar (alm. størrelse skærm og tastatur) og går lidt op i pris - ellers stadig samme krav... Hvad er der så af oplagte tilbud?
Avatar billede martin_moth Mester
02. april 2009 - 22:58 #9
Eller - så skal jeg nok oprette et nyt spørgsmål....
Avatar billede tubbe2 Nybegynder
02. april 2009 - 23:35 #10
Ligemeget med at oprette et nyt spørgsmål.. hvad er din maks pris så? Og hvad skal den kunne? Udover at kunne se dvd'er selvføgelig :)
Avatar billede martin_moth Mester
03. april 2009 - 08:52 #11
Skal stadig kun kunne det der står ovenfor...
Ulempen ved en netbook er bare et måske lidt for lille tastatur/skærm hvis man skal sidde med den længe, samt at der ikke er internt DVD-drev.
Biligst muligt, noget hvor pris / kvalitet hænger nogenlunde sammen

Er klar over at der er 10000 muligheder, tænkte bare om der for tiden var nogle oplagte tilbud
Avatar billede tubbe2 Nybegynder
03. april 2009 - 09:46 #12
http://edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=481275&Specs=true# (HDMI port)
http://edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=481717&Specs=true#
http://edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=444412&Specs=true#
http://edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=479630&Sort=Scor)

Det var hvad jeg lige fandt, som jeg ville sige var til ordentlig pris, samtidig med, at du også får kvalitet (core 2 duo, 800MHz fsb, grafikkort som ikke er integreret).
Ellers så er der de løsninger på mm-vision, kommer an på hvor meget du vil bruge.
Avatar billede tubbe2 Nybegynder
03. april 2009 - 09:47 #13
Glem lige det sidste link, det var en fejl hehe.
Avatar billede martin_moth Mester
03. april 2009 - 10:30 #14
Takker.

Kikker på det. Smid et svar :o)
Avatar billede tubbe2 Nybegynder
03. april 2009 - 11:32 #15
Så lidt :) kan nu godt være, at du kan finde noget per passer dig bedre dog, så længe den har en core 2 duo og ddr2 800mhz ram ;)
Avatar billede martin_moth Mester
05. april 2009 - 21:41 #16
findes der egentligt netbooks med HDMI-udgang? i prisklassen 3000- ?
Avatar billede martin_moth Mester
06. april 2009 - 13:20 #17
Opretter lige nyt spørgsmål, da krav har ændret sig lidt
Avatar billede tubbe2 Nybegynder
10. april 2009 - 12:09 #18
Undskyld for det lidt langsomme svar, har ikke været herinde i et stykke tid :)
Men det tvivler jeg på, at der er.. har I hvert fald ikke set nogen, da jeg kiggede efter netbooks.. det er også lidt unødvendigt med HDMI, da en netbook maks kan trække en 720p film sådan nogenlunde.