Avatar billede andreas-p Nybegynder
01. april 2009 - 19:00 Der er 4 kommentarer

Nyt Core i7 system

Jeg har været på udkig efter en ny stationær med en Core i7 CPU.
Og vil meget gerne havde nogle andre øjne til at kigge på den, og hører hvad i har at sige til mine valg af hardware.

Jeg har nogle bekymringer omkring hvor vidt jeg har strøm nok i 620W og om det også er nok hvis jeg vil overclocke CPU'en. Jeg har hørt en del stedder at det skulle kunne lade sig gøre at clocke 920'eren til 3.2GHz med den standard Intel køler der hører med og så stadigvæk havde et stabilt system.
En anden ting er mine RAM, jeg ved de skal bruge 1.65Volt og har hørt at man på det bundkort jeg har valgt ikke må give RAM'ene flere volt, med mindre man er langt inde i den slags.
Så jeg vil egentlig også gerne hører hvad mine muligheder er for at overclocke CPU'en op til de omkring 3.0-3-2 GHz ?

Jeg har valgt:
[B]CPU:[/B]
Intel Core i7 920
[B]RAM:[/B]
Corsair Dominator 3x2Gb 1600MHz
[B]Bundkort:[/B]
Asus P6T Deluxe v2
[B]Grafikkort[/B]
Beholder mit gamle 8800 GTS 512
[B]Strømforsyning:[/B]
Corsair HX 620W

På forhånd mange tak for hjælpen :)
Avatar billede MathiasDue Nybegynder
01. april 2009 - 20:59 #1
du skulle gerne kunne overclocke din processor til hvertfald 3.0Ghz hvor den stadig ville være stabil..
Avatar billede andreas-p Nybegynder
01. april 2009 - 21:10 #2
Jeg er ikke lige en haj til det med overclocking, men skulle det være til at finde ud af ?
Jeg tænkte på antal volt til CPU osv.
Og vil der være nok med den 620W strømforsygning jeg har fundet ?
Avatar billede MathiasDue Nybegynder
02. juni 2009 - 09:08 #3
ja 620 er skam rigeligt..
Avatar billede MathiasDue Nybegynder
25. marts 2010 - 08:32 #4
Skal den lukkes? :)