Avatar billede fazer Nybegynder
01. april 2009 - 18:36 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Printserver på Sharp AR-M205

Haløj Eksperter.

Jeg har fået endnu et problem med mit netværk/ Printer.
Jeg har en Sharp AR-M205 Kopimaskine/ Printer. Som jeg gerne vil have koblet på mit lokalnetværk, men da der kun er USB port på Printeren bliver jeg nød til at koble en Printserver ind over. Til den opgave har jeg købt en Linksys PSUS4-EU.
Men når jeg kobler Printeren på printservern, kan jeg ikke koble på printserveren. Hvis jeg kobler Printserveren på en HP Deskjet printer er der ingen problem, så køre den bare som den skal. men det hjælper jo ikke meget når det er Sharp'en som skal på netværket.

Når jeg kobler på HP'en er der lys i Status Led, USB led og så på de led som viser hvilke porte der bliver brugt på schwit-delen.

Når jeg kobler på Sharp'en er der kun lys i USB-led og så de Led som viser hvilket porte der bliver brugt på schwits-delen.

Så der er noget der siger mig at der er et eller andet med Sharp'en som ikke kan arbejde sammen med Printserveren. Håber at der er nogen her inde som kan hjælpe mig.

Mvh
Morten Dahl
Avatar billede ole_madsen Ekspert
02. april 2009 - 15:46 #1
Det tyder kraftigt på at din Sharp ikke er en ren PCL eller PostScript printer. Den slags er som oftest en "GDI" printer (http://en.wikipedia.org/wiki/GDI_printer) - disse er ikke kompatible igennem særlig mange printservere. Jeg ved der findes printservere der accepterer GDI Printere - men kan ikke komme med eksempler, da jeg efterhånden ikke har beskæftiget mig med eksterne printservere i 5-6 år...
Avatar billede fazer Nybegynder
02. april 2009 - 18:40 #2
Takker endnu en gang. Jeg tager fat i min leverandør, det er ham der har fortalt mig at jeg skulle købe denne printserver. Hvis ikke der findes noget til rimelige penge, må jeg jo lave en løsning gennem en anden PC. Det er nemlig ikke meningen at Printeren skal holde mere end MAX 1 år.