Avatar billede persille Nybegynder
05. juli 2001 - 23:48 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

netkort

Hvor finder jeg et netkort til min bærbare IBM pc.
Avatar billede microtec Nybegynder
05. juli 2001 - 23:50 #1
Du beder bare om et PCMCIA-netkort i den nærmeste PC-Butik.
Avatar billede microtec Nybegynder
05. juli 2001 - 23:52 #2
Kik evt. også på www.edbpriser.dk
(Den er vist nede lige nu. Så jeg kan ikke give et link til det rigtige produkt)
Avatar billede microtec Nybegynder
05. juli 2001 - 23:58 #3
Avatar billede microtec Nybegynder
05. juli 2001 - 23:59 #4
Avatar billede persille Nybegynder
06. juli 2001 - 00:23 #5
Er der nogen måder, hvor jeg kan undgå denne dyre investering og på én eller anden måde bruge min usb-port i stedet. Jeg skal have stofa og jeg har bærbar. Ibm.
Avatar billede microtec Nybegynder
06. juli 2001 - 00:34 #6
Du kan købe et USB-netkort, men jeg tror ikke det er en billigere løsning.
Der er også et PCMCIA-kort til 418 Kr, hvis du kan nøjes med 10M/Bit http://www.pc-netto.dk/templates/group.asp?GroupGuid=11239

Er der for øvrigt ikke noget med at der skal benyttes et specielt kort til Stofa?
Jeg mener ikke et standard netkort kan anvendes.
Avatar billede persille Nybegynder
06. juli 2001 - 00:54 #7
Stofa leverer gratis netkort til stationære pcére, men oplyser i deres materiale, at til bærbare skal man selv anskaffe netkort. Standard AT-bus til netværkskortet.
Avatar billede microtec Nybegynder
06. juli 2001 - 08:31 #8
OK.
Jeg tror ikke du kan gører det meget billigere end de 418 Kr.
Tilbehør til bærbare PCer er en del dyrer end til en stationær.

Efter at have tænkt lidt over det, syntes jeg det er en dårlig ide at benytte USB-porten til et nætværkskort (har heller ikke fundet et endnu). Hvis du senere finder ud af at du vil bruge det \"rigtig\" netværk (altså andet end internet), vil det blive en flaskehals, da USB-bussen kun kan overføre 1-2 MByte/sekund.
Avatar billede microtec Nybegynder
06. juli 2001 - 08:39 #9
Her er nogen USB netadaptere http://www.edbpriser.dk/netvaerk/net-usb-show.asp (søg på \"alle\").

F.eks. Brinco USB 10Mbit Ethernet Converter 299 kr.

eller

Longshine LCS-8138TX 395 kr.

Jeg mener dog stadig at PCMCIA-kortet er en bedre løsning.
Avatar billede persille Nybegynder
07. juli 2001 - 00:18 #10
Jeg er bange for at du har ret, microtec, at jeg bare må bide i det sure æble og købe pcmcia-kortet. Det føles bare så uretfærdigt, at jeg selv skal betale det, og dem med stationær pc får det gratis. Det forstår jeg ikke.
Avatar billede persille Nybegynder
07. juli 2001 - 01:52 #11
Kan dette kort bruges:
Netkort,
2 stk., type D-Link DFE-530TX, m. WOL, stadig gar., nypr. kr. 600,- nu kr 250,-
Avatar billede microtec Nybegynder
07. juli 2001 - 11:17 #12
persille >> Hvis du kikker på http://www.dlink.com/products/adapters/dfe530tx/ kan du se at D-Link DFE-530TX er et PCI-kort, og ikke et PCMCIA-kort, så det kan ikke montares i en bærbar.