Avatar billede rosenvold Nybegynder
01. april 2009 - 07:28 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

Kan ikke læse vedhæftede pdf-filer og word-filer ??

For et par dage siden kunne jeg ikke længere læse vedhæftede pdf-filer og word-filer. Efter en del forsøg og 3-4 timers arbejde kunne jeg pludselig igen læse disse fil. MEN - MEN - MEN idag kan jeg igen ikke læse disse filer.
I forb. med Word-filer får jeg at vide, at filen ikke findes, hvilket jo ikke er korrekt.
I forb. med PFD-filer får jeg at vide: Der opstod en fejl ved åbning af dette dokument. Denne fil findes ikke. (Og det gør den jo !!!)
Hvad i alverden gør jeg nu ved det ?
Avatar billede vejmand Juniormester
01. april 2009 - 08:59 #1
Vista, XP eller???
E-mail program???
Avatar billede vejmand Juniormester
01. april 2009 - 09:00 #2
Anti-virus program???
Avatar billede rosenvold Nybegynder
01. april 2009 - 09:31 #3
Det er Vista  og E-mail-program er Windows Mail.
Antivirus er Norton
Avatar billede rosenvold Nybegynder
01. april 2009 - 09:35 #4
Jeg har nu fundet ud af, at jeg kan åbne en word-fil på flg. måde (men det er selvfølgelig ikke hensigtsmæssigt i længden)
Så jeg har stadig meget brug for at få problemet løst.

Åbn e-mail-meddelelsen.
Klik på Gem vedhæftede filer i menuen Filer.
Angiv, hvilken mappe de vedhæftede filer skal gemmes i, i boksen Gem i (f.ex. på skrivebordet), og klik derefter på Gem. Derefter kan jeg fra skrivebordet åbne filen i Word uden problemer !!!!???
Avatar billede rosenvold Nybegynder
01. april 2009 - 10:00 #5
Så jeg håber stadig at jeg kan få hjælp til at løse problemet :-)
Avatar billede vejmand Juniormester
01. april 2009 - 10:42 #6
Prøv lige dette, ved ikke om det hjælper:
Åbn Windows mail ved at højreklikke på ikonet -> Kør som administrator.
Kan du så åbne vedhæftede filer?
Avatar billede rosenvold Nybegynder
01. april 2009 - 11:36 #7
Jamen det er jo fuldstændig fantastisk :-)  :-)
Jeg prøvede blot een gang at åbne som administrator og kunne få både word (.doc)filer og pdf-filer frem med det samme.

Bagefter forsøgte jeg så blot at logge på almindeligt - og nu virker det hele uden problemer.

1000 tak - du har ærligt fortjent alle pointene.
Men fortæl mig gerne lige lidt om, hvad det er der sker ???
Man undrer sig jo osse over, hvorfor det pludselig begynder at fungere på denne måde ?
Tror du jeg fremover altid skal logge på som administrator - det gør jo tingene en lille smule mere besværligt - eller ... ?
Avatar billede vejmand Juniormester
01. april 2009 - 11:44 #8
Velbekomme, jeg ved desværre ikke hvorfor det sker.
Har bare set at mange har disse problemer i Vista, og kom til at tænke på at Kør som administrator løser mange problemer.  :-)
Avatar billede rosenvold Nybegynder
01. april 2009 - 11:49 #9
Jamen det er jo bare herligt - 1000 tak for hurtig og ikke mindst EFFEKTIV indsats. Mange hilsener
Avatar billede Slettet bruger
22. april 2009 - 10:44 #10
Hej

Jeg har det samme problem og kan også kun få adgang til filerne ved at køre som administrator, men jeg skal gøre det hver gang for at få adgang til filerne. Findes der ikke en permanent løsning?

Anidri
Avatar billede vejmand Juniormester
22. april 2009 - 12:50 #11
1) Højreklik på det ikon, du bruger til at køre programmet, og klik derefter på Egenskaber. Under fanen Genvej indeholder boksen Destination programfilens navn og placering.
2) Åbn den mappe, der indeholder programfilen.
3) Højreklik på programfilen, og klik derefter på Egenskaber.
4) Marker afkrydsningsfeltet Kør dette program som administrator under fanen Kompatibiletet, og klik derefter på OK.

Sakset herfra: http://support.microsoft.com/kb/922708/da
Avatar billede Slettet bruger
22. april 2009 - 22:57 #12
Hej vejmand

Tak for dit svar. Det hjalp mig dog ikke. Man kan ikke aktivere kør dette program som administrator, således som du har anvist.