Avatar billede ofirpeter Nybegynder
31. marts 2009 - 23:10 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

RSS feed til mysql database

Hej,
Er der nogen der ligger inde med et script der kan tage et rss feed og indlæse det i en mysql database? Eller evt. et link til et?

Er det den gængse metode at læse RSS feeds på? Altså at have et cronjob der sørger for at holde en database opdateret, hvorfra man så kan smide feeds'ne ud på sin side?

Mvh.
Peter
Avatar billede olebole Juniormester
01. april 2009 - 00:48 #1
<ole>

Der ligger sikkert masser 'derude' - tjek Google. Har du selv mod på at prøve, kan du bruge:
    http://dk2.php.net/manual/en/ref.domxml.php

Der er en del eksempler på brugen under brugerkommentarerne

/mvh
</bole>
Avatar billede ofirpeter Nybegynder
01. april 2009 - 16:51 #2
Har selv søgt forvirret rundt et par dage nu, spurgte primært for at få anbefalet et script. Desuden undrer jeg mig stadig over:

"Er det den gængse metode at læse RSS feeds på? Altså at have et cronjob der sørger for at holde en database opdateret, hvorfra man så kan smide feeds'ne ud på sin side?"
Avatar billede dkfire Nybegynder
01. april 2009 - 18:38 #3
Hvorfor er det lige du vil smide dem i en database ?
Avatar billede ofirpeter Nybegynder
01. april 2009 - 18:56 #4
For at undgå at alle brugere skal loade f.eks. 5 rss feed. Kunne forestille mig at det krævede nogle krafter, der måske kunne spares.
Avatar billede olebole Juniormester
02. april 2009 - 00:03 #5
"Er det den gængse metode at læse RSS feeds på? Altså at have et cronjob der sørger for at holde en database opdateret, hvorfra man så kan smide feeds'ne ud på sin side?" >> Ja
Avatar billede kirring Nybegynder
03. april 2009 - 10:16 #6
Hej Peter

Simplepie ( http://simplepie.org/) kan nok det du efterspørger. feeds'ne bliver ikke gemt i en database, men man kan sætte det op til at catche indholdet i en lokal fil.
Det vil sige at du ikke behøver at bruge en cronjob til at holde dit indput up-to-date. Når en bruger går ind på din side vil Simplepie checke hvor gammel cacthen er, og hvis den er ældre end en en eller anden periode du bestemmer, hentes der "friske" data.

Jeg ved ikke om man kan kalde det den gængse metode, men den virker :-)
Avatar billede olebole Juniormester
03. april 2009 - 10:37 #7
Der er ingen forskel på at bruge en fil eller database, hvad cronjob angår. Man kan ligeså godt lave et tilsvarende 'faked' cronjob med en database - eller man kan i begge tilfælde bruge en cronjobs tjeneste som http://cronjob.de  =)
Avatar billede kirring Nybegynder
03. april 2009 - 10:45 #8
@olebole

ja..