Avatar billede Slettet bruger
31. marts 2009 - 22:30 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Strøm

Hej alle sammen, jeg har et spørgsmål.

En stationær spiser jo 230v - og en bærbar mellem 12 & 20v, så det vil sige at det er billigest med en bærbar? jeg har en Source Dedicated Server, på min bærbar og har 20*3 hastighed.

Hvis jeg bruger min stationær så er det jo meget strøm om dagen hvis den skal stå tændt i 24 timer, men så en bærbar det da billiger er det ikke eller mig som tager fejl?

Håber i forstår mig :)?
31. marts 2009 - 22:39 #1
... du skal ikke kun se på SPÆNDNING men STRØM/WATT forbrug ... i praksis...
Avatar billede Slettet bruger
31. marts 2009 - 22:50 #2
er det, det der indput man skal se ud for eller?
Avatar billede Slettet bruger
31. marts 2009 - 22:53 #3
Indput 100-240V~1.2A 50-60Hz

er det noget som kan bruges?
Avatar billede ksoren Nybegynder
01. april 2009 - 00:36 #4
Det siger ikke så meget. Faktisk lige så lidt, som at der er 230V i stikkontakten. Det er først, når der sættes elektronik på, at der bruges strøm. Hvor meget der bruges, afhænger af hvor meget der hægtes på.

Mht de 230V vs 20V, så er din bærbar også koblet til 230V. Der er bare ikke 230V på den anden side af strømforsyningen.

En bærbar er lavet anderledes, så den bruger af andre årsager mindre strøm.
Avatar billede Slettet bruger
01. april 2009 - 01:02 #5
#4 så selv om at den laver 230V om til 20 så bruger den stadig 230V? så det er lige meget om man bruger bærbar eller stationær?
Avatar billede spuur77 Nybegynder
01. april 2009 - 06:26 #6
Det at der står 230 V er ikke t udtryk for hvor meget strøm din computer bruger. Det handler i stedet om hvor mange Watt den bruger. Watt er et udtryk for effekt.

Din bærbare er lavet til at bruge mindre strøm end din stationære da den jo skal kunne virke på batteri.

Den bedste måde at afgøre helt præcist hvor meget foskel der er i strømforbruget, er ved at låne en måler til det samme. Sådan en kan du evt låne på biblioteket.
Avatar billede natas-dk Nybegynder
01. april 2009 - 14:56 #7
ligesom en 60 watss pære bruger mere strøm end en 20 watts pære
selvom de begge 2 kører på 230V...

og din
> Input 100-240V~1.2A 50-60Hz

er bare hvor meget din strømforsyning "kan" levere (før den evt. bliver overbelastet)..
Avatar billede Slettet bruger
04. marts 2013 - 22:15 #8
Lukket
Avatar billede natas-dk Nybegynder
05. marts 2013 - 10:06 #9
og der var ikke nogle af svarene der ku hjælpe dig ?