Avatar billede TheJoker Juniormester
31. marts 2009 - 15:13 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Trådløst virker underligt.

Jeg sidder med en D-Link DGL-4300 Router der har virket fint indtil for noget tid siden med det trådløse.
Firmwaren for dette produkt er inde på deres side den nyeste. 1.8

Jeg prøver og beskrive fejlen så godt som muligt.
Men jeg køre almindelig routning med kabling fint fint.

Når jeg tager min Iphone, en bærebar eller andre trådløse apparater finder den ikke noget.

MEN her kommer det mærkelige. Jeg har en gammel bærbar der har trådløst i.. Det virkede fint men da det her startede så gør den nu følgende.

Når jeg tænder den bærbare så er det som om den aktivere det trådløse på routeren. Hvor så den kan ses af andre apparater.
Det gør den 90% af tilfældende.
De sidste 10% der tager jeg et net kabel og plopper i røven på bærbaren og så finder den det trådløse.

Jeg ved godt det her lyder sort.
Men når jeg så slukker bærbaren så går der alt fra 5 minutter til nogle timer før det trådløse forsvinder igen..

Hmm hvad er det lige der sker.

Ting jeg har prøvet med routeren.
Resettet den..
Prøvet og give mac adresse inde på routeren til de forskellige enheder.
Faste ipadresser (og her spasser den ud der mister den forbindelsen ofte nogle gange)

Håber der er nogle der har en ide eller 2.

Og ja garantien er ikke mere.. Den er mere end 2 år gammel.

Styresystem på bærbaren: XP SP2
Styresystem på Stationær: Vista 64bit SP1
Iphone : Version 2.2.1 ikke jailbreaket.

Spørg endelig hvis jeg mangler og opgive nogle oplysninger.
Avatar billede bjorn-se Nybegynder
04. april 2009 - 15:56 #1
Skal prøve at svare på de fleste af dine spørgsmål
"Når jeg tager min Iphone, en bærebar eller andre trådløse apparater finder den ikke noget."
Dette her lyder som et trådløst kanal problem. En trådløs router er afhængig af miljøet du bruger den i. Her skulle jeg anbefale at koble dig op med en kabel til routeren og gå ind i webgrænssnittet (mener det er 192.168.0.1 på D-Link) og prøv forskellige trådløse kanaler. Du skal ind på det sted med channel and SSID.
"Når jeg tænder den bærbare så er det som om den aktivere det trådløse på routeren. Hvor så den kan ses af andre apparater.
Det gør den 90% af tilfældende.
De sidste 10% der tager jeg et net kabel og plopper i røven på bærbaren og så finder den det trådløse."
Dette her kan også ha med indstillinger på routeren at gøre.

"Prøvet og give mac adresse inde på routeren til de forskellige enheder."
Dette plejer at give problem og kan ha at gøre med dit andet problem.
"Og ja garantien er ikke mere.. Den er mere end 2 år gammel."
Jeg vil huske du har livstids garanti på D-links produkter. Men så er du nød til at ringe supporten. Tror alligevel du er nød til at prøve mine anbefalinger.
"Styresystem på bærbaren: XP SP2
Styresystem på Stationær: Vista 64bit SP1
Iphone : Version 2.2.1 ikke jailbreaket."
Prøv at indstallere SP3 på din xp.

Håber dette giver lidt mere trådløst ;=)
Avatar billede TheJoker Juniormester
16. april 2009 - 12:52 #2
Hey Bjørn.

Det med og skifte kanaler har jeg også prøvet.
Det virker ligefedt!

De indstillinger med routeren du snakker om de står på standard. Og har resat den flere gange.. Før i tiden virkede den fint det gør den ikke mere.

Om ikke andet så prøver jeg lige og tage kontakt til dem og ser lige hvad jeg kan gøre mht og sende apparatet ind. Kan jo være jeg kan få en ny :)

Men tak om ikke andet for du prøvede..
Avatar billede TheJoker Juniormester
16. september 2009 - 14:58 #3
Lukker en ny antenne var det der skulle til.