Avatar billede danco Nybegynder
30. marts 2009 - 18:20 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Mit trådløse netværkskort forsvandt

Hejsa,
For et par timer da jeg skulle hjem for skole sætte jeg min bærbare computer (Hp Pavilion dv9311eu) på dvale.
Da jeg her kommer hjem og starter computeren igen har jeg ikke noget trådløst netværkskort. Det var altså sige den er helt væk, enhedshåndtering kan ikke engang finde det.

Jeg har forsøgt at geninstallere kortet i alm tilstand og fejlsikret tilstand, men ligemeget hjalp det.

Er der nogen herinde der har et bud på en løsning?
Avatar billede Ishtar Nybegynder
30. marts 2009 - 18:23 #1
Jeg vil gætte på, at hvis den ikke kan ses under Enhedshåntering. så er det fordi den er slukket fra en knap på bærbaren. kender det fra Accer så mon ikke du oplever det samme, for hvis der sku være noget galt med driveren(måske)burde den alligevel findes under enhedshåntering selvom den ikke lige virker som den skal.

Bare en tanke :)
Avatar billede danco Nybegynder
30. marts 2009 - 18:27 #2
Ishtar ;

Jeg takker for dit hurtige svar.
Desværre kan jeg konstatere at det ikke gør nogen forskel om jeg tænder eller slukker på knappen til det trådløse.
Avatar billede Ishtar Nybegynder
30. marts 2009 - 18:37 #3
Det var så lidt!,

Hmm tænker på hvad brugte du til at geninstallere kortet med? driver cden du fik med eller noget andet?..
Avatar billede danco Nybegynder
30. marts 2009 - 18:47 #4
Den cd jeg har fået med var til windows Vista og jeg bruger pt XP.

Men jeg brugte den driver der har virket hele tiden. Det vil altså sige den driver jeg har brugt til at installere kortet.
Avatar billede Ishtar Nybegynder
30. marts 2009 - 18:57 #5
Okey det lyder mærkeligt, men at bruge en anden driver kan godt stoppe ligepludslig at virker. NU er det sådan at jeg synes det er almindelig lednings kortet er nem at få op at køre med en anden driver og se om det virker men ikke de trådløse,

Jeg ville nok prøve de 2 tinge her:

1 fjerne alle driver og programmer til det trådløse og installere forfra igen eller

2 få den rigtig driver til XP for din trådløse, vis man ik lige har det rigtige på cd og skal til at lede på nettet kan det godt tage flere år men har en løsning på

www.driveragent.com scanner din pc og så få du en side med alle de hardware der mangler driverne og så dem der findes en bedre version til det.(så kan du helt sikkert se din trådløse i listen) koster 120 kr for et år men vis du bare prøver nr 1 og vender tilbage til mig så er jeg villig til at låne dig min log in til driver agent, jeg bruger det hvergang jeg mangler eller kom til at slette en af mine driver, bruger nemlig også xp og har skaffet alle min driver derfra fordi Idiotiske Microsoft og Compaq ikke understøtter xp mere (fik vista med den)
Avatar billede Ishtar Nybegynder
30. marts 2009 - 19:00 #6
Glemte lige at tilføje at driveragent scanner gratis!!!! det er kun når du ser at den har fundet det du skal bruge måske. at du så får brug for Log in :-)
Avatar billede shaya Praktikant
31. marts 2009 - 06:46 #7
Du kan også systemgendanne bare systemgendanne computeren til den dato hvor dit trådløse kort det virkede. Det har altid virket ved mig. Du kan også bare formatere computeren, dog mener jeg at det er bedst at systemgendanne først.
Avatar billede danco Nybegynder
31. marts 2009 - 08:00 #8
Shaya;
Det er afprøvet uden succes.
Enheden er stadig hele ulæselig på systemet. Men nu forsøger jeg med en formatering idag.
Grunden til dette:
Når jeg installere driver brokker den sig ikke over at den ikke kan finde enheden, og der er heller ikke nogen "bip-lyde" uden opstart til at give bekymringer om hardware fejl.
Avatar billede shaya Praktikant
31. marts 2009 - 08:37 #9
Prøv dit trådløse kort på en anden computer før du formatere, for at finde ud af om det er dit trådløse kort eller computer der er noget galt med.
Avatar billede danco Nybegynder
02. april 2009 - 23:00 #10
Hejsa alle sammen

... Update ...

Jeg har nu formateret og det virker stadig ikke.  Jeg har haft min computer åben og forsøgt at eftermontere mit kort i socket, stadig uden held.

Min egen konklusion går derfor på at der må være tale om at problemet ligger i kortet eller i min socket,

Lyder det helt omsonst for jer?
Avatar billede danco Nybegynder
21. september 2009 - 22:42 #11
lukker