Avatar billede peturkirke Novice
30. marts 2009 - 16:41 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

PHP sessioner på tværs af mapper

Hvis jeg laver to mapper på min linux server, f.eks.

var/www/html
var/www/nymappe

vil PHP sessioner så normalt virke på tværs af disse 2 mapper, dvs når man går fra var/www/html til var/www/nymappe, og tilbage igen ?

hvis ikke, kan man så indstille det til at virke ? og hvorhenne gør man det ?
Avatar billede olebole Juniormester
30. marts 2009 - 16:53 #1
<ole>

Ja, sessions vil virke over hele sitet

/mvh
</bole>
Avatar billede peturkirke Novice
30. marts 2009 - 17:17 #2
skriv et svar så får du poeng
Avatar billede olebole Juniormester
31. marts 2009 - 09:31 #3
Læg du bare selv et svar og accepter det, så venter vi til en gang, hvor jeg må svede en smule mere  ;o)
Avatar billede peturkirke Novice
31. marts 2009 - 10:53 #4
svar
Avatar billede tarraq Nybegynder
05. april 2009 - 21:41 #5
Lige en kommentar.

Sessions vil kun virke hvis begge mapper serveres under det samme domæne.

- Michael
Avatar billede peturkirke Novice
07. april 2009 - 23:56 #6
tak for det, den oplysning var ret vigtig også
Avatar billede tarraq Nybegynder
08. april 2009 - 00:04 #7
Det er teknisk muligt at dele sessions mellem flere domæner og flere servere, men det er et større teknisk setup og lidt udenfor denne context :)
Avatar billede olebole Juniormester
08. april 2009 - 01:01 #8
En session er en fil, der ligger på serveren og derfor kun kan læses af denne. I filen kan gemmes/skrives forskellige variabler med deres værdier. Brugeren får medsendt navnet på filen - oftest i form af en cookie.

Når brugeren - indenfor samme browserinstans - kalder et nyt dokument, aflæses brugerens cookie. Herefter finder serveren session filen med det navn, der stod i kagen. Filens variabler stilles til rådighed i dokumentet - ligesom dette kan skrive nyt i session filen.