Avatar billede sauerberg Nybegynder
30. marts 2009 - 12:29 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Opdatering fra Office 2000XP til Office Professionel 2007

Hej ... jeg har besluttet at opdatere fra Office 2000XP til Office Professionel 2007. Jeg har et program som dagligt laver backup af e-mail program samt Outlook indstillnger. Mit spørgsmål er helt enkelt: Hvordan gør jeg denne installationsændring bedst og undgår tab af data?
Avatar billede giweo Juniormester
30. marts 2009 - 13:55 #1
Office 200XP
Det er der ikke noget der hedder

Enten hedder det Office 2000 - eller Office XP (2003)
Avatar billede sauerberg Nybegynder
30. marts 2009 - 14:29 #2
Hej LEngelhardt, det kan du have ret i. Det er MS OFFICE XP vi taler om, og som jeg lige kan se, så er det fra 2002.

M.v.h., John
Avatar billede ptj_11 Forsker
30. marts 2009 - 16:32 #3
Ikke meget af et svar du der fik.

Gem din pst-fil og importer dine data efter endt installation i den nye Outlook.

/ptj_11
Avatar billede sauerberg Nybegynder
30. marts 2009 - 17:56 #4
Det har du ret i, men om ikke andet fik jeg jo rettet op på hvilket version det gamle program er, så fint nok med det. Jeg vil se om der ligger en pst-fil allerede, men ellers har jeg som antydet et program installeret som heder "Backup E-mail". Det tager backup af revl og krat inden for outlook samt e-mail med adressekartotek, så jeg burde være sikret på den front. Spørgsmålet går nok mere på, om der er andet jeg skal være "bange" for, eller det blot er at installere o.s.v. Det gamle program kan jeg jo efterfølgende afinstallere.

m.v.h.,
Avatar billede ptj_11 Forsker
31. marts 2009 - 00:11 #5
1. undersøg om dit backupprogram er kompatibelt med Office 2007.
Hvis du efter installationen af det nye program, vil rulle din backup retur, så risikerer du, at mappedestinationen ikke er den samme, eller navngivningen af dine nye mapper er en anden end i den gamle installation
2. Jeg ville nok afinstallere det gamle, før jeg installerede det nye. Der kan være filer, som begger versioner benytter, hvis du så efterfølgende afinstallerer det gamle, så risikerer du, at det nye ikke virker.
3. En manuel eksport af dine mails og adressebog, som en ekstra sikring, ville sikkert også være klogt.
/ptj_11
Avatar billede sauerberg Nybegynder
31. marts 2009 - 09:38 #6
OK, pkt. 1 og 2 lyder som ern god idé, og hvad "2" angår så er det da også normalt det jeg gør, så fint nok. Hvad pkt. 3 angår, så burde pst-filen vel tage hånd om det (hvis den er etableret) og ellers skulle det hele ligge der i mit E-mail backup, men klart, at hvis det ikke kan samkøre med 2007, så er den manuelle metode jo klart sikker.
Tak for support, jeg vil tage fat på "projektet".

M.v.h.,