Avatar billede susanneandersen Nybegynder
30. marts 2009 - 09:25 Der er 13 kommentarer og
1 løsning

fjerne foranstillede nuller

Hej
Jeg arbejder i Access 2003.
Jeg har en tabel, med bl.a. kundenumre.
Disse kundenumre indeholder foranstillede nuller - som jeg gerne vil have access til at se bort fra (fjerne)

Nogen der kan hjælpe mig?
Avatar billede Slettet bruger
30. marts 2009 - 09:36 #1
Hvis det kun er en engangsforestilling, så kan du gå ned i din tabel og lave feltet om til long integer!~)
Avatar billede Slettet bruger
30. marts 2009 - 09:38 #2
Du kan også gøre det i forespørgsler med Udtryk: Int([Kundenummer])
Avatar billede Slettet bruger
30. marts 2009 - 09:54 #3
essensen er at det må være et tekstfelt og ved at lave det til et talfelt, så vil nullerne forsvinde automatisk... en lille tvist kunne være at hvis det er et talfelt allerede, så må der ligge en formatering a'la "000000000" og du kunne så fjerne denne!~)
Avatar billede susanneandersen Nybegynder
30. marts 2009 - 10:19 #4
Hej - tak for dit kvikke svar.
Det er en ændring der skal til hver gang, da jeg skal have flettet en tabel sammen med, hvor nullerne ikke er foran kundenummer. Jeg har allerede en Opdateringsquery, der opdaterer vægtangivelsen til 1 hvis 0. Måske disse 2 kunne ligge i samme opdatering?. Men hvordan skal det se ud?

UPDATE TblAllData SET TblAllData.[Total gross weight] = 1
WHERE (((TblAllData.[Total gross weight])=0));

eller......?
Avatar billede Slettet bruger
30. marts 2009 - 10:36 #5
Hvis du bliver ved med at få data ind med nuller, så er det bedre at arbejde med det end at skulle opdatere data hver gang... men jo du kan godt lave en update query.

...ellers så er det bare hvert sted hvor du ønsker at vise kundenummer, der formatterer du feltet med Int([kundenummer])
Avatar billede susanneandersen Nybegynder
30. marts 2009 - 10:53 #6
Tak for hjælpen. Det fungerer ved at formatere til long integer. Lægger du et svar
Avatar billede susanneandersen Nybegynder
30. marts 2009 - 10:56 #7
øv - vi har nogle få "kundenumre", der er bogstaver - de forsvandt nu.
Avatar billede Slettet bruger
30. marts 2009 - 11:41 #8
Jeg har lagt et svar tidligere, men det var da lidt "uheldigt" med dine bogstaver, håber du kan gøre et eller andet!~)

Problemet med bogstaverne er, at så er man nød til at gå ind og fjerne nuller, man hvad så hvis der er nuller inde i kundenummeret...

Hvis alle disse hvis'er gør situationen uholdbar, så er du nød til at gå den sure vej og oprette en opslagstabel, hvor du har gammelt kundenummer og det kundenummer du ønsker at de skal have... og så må du trække rundt på den tabel i dine forespørgsler!~)
Avatar billede susanneandersen Nybegynder
30. marts 2009 - 11:49 #9
Hvordan afslutter jeg - så du får dine point? Kan stadig ikke helt finde ud af det nye look. Synes også jeg har svært ved at oprette og kommentere. Trykker maaaaange gange - før der sker noget:-)
Avatar billede Slettet bruger
30. marts 2009 - 12:02 #10
Jeg ved det heller ikke!~)
Avatar billede vejmand Juniormester
30. marts 2009 - 12:11 #11
Du lukker spørgsmålet ved at sætte flueben i "Accepter dette svar" ud for svaret, og klikke på "Accepter svar og afgiv point" nederst.
Avatar billede susanneandersen Nybegynder
30. marts 2009 - 12:28 #12
spg. Jeg tror ikke du har lagt et svar - men en kommentar. Jeg har ikke mulighed for at acceptere nogle af dine svar.
Avatar billede Slettet bruger
30. marts 2009 - 12:56 #13
#1 er et svar og her er et til!~)
Avatar billede Slettet bruger
30. marts 2009 - 13:53 #14
takker!~)