Avatar billede sibbe Nybegynder
29. marts 2009 - 19:39 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Trådløst netværk

Jeg har Stofanet, hvor der efter kabelmodemmet er en switch med 5 kabeludgange. Nu kunne jeg tænke mig at får trådløst netværk; men vil gerne beholde mit kabelnetværk. Kan jeg indskyde en trådløs router mellem modemmet og switchen? Er der normalt en kabeludgang på en trådløs router, som kan bruges til switchen?
Jeg har øje på en Philips SNK5600; men der er ingen billeder af tilslutningsmulighederne på Philips website.
Avatar billede erle Nybegynder
29. marts 2009 - 19:49 #1
Jeg ville bare købe et trådløst access point. Det kan du bare koble til switchen og så vil dit netværk kunne tilgås trådløst.

Så er du fri for at skulle betale ekstra for router tingende som firewall og DHCP server som du allerede gerne skulle have?

Men på de fleste router er der en indbygget switch. Så ja, der er kabel udgang på største delen.
Avatar billede sibbe Nybegynder
29. marts 2009 - 20:15 #2
Tak, det lyder som en simpel løsning. Jeg går ud fra access pointet blot kobles til en ledig udgang på switchen.
Avatar billede erle Nybegynder
29. marts 2009 - 20:17 #3
Yeps(: