Avatar billede Acidum Nybegynder
29. marts 2009 - 18:30 Der er 1 kommentar og
1 løsning

HP Pavilion dv6000 problemer

Hej Eksperten:)

Jeg har et problem med min HP Pavilion dv6000. Mere præcist er det HP Pavilion dv6500(Det som står på service markat)

Jeg har læst en masse forskellige forums og set mange tråde med lignene problemer, men nu opretter jeg lige selv en for at kunne uddybe mit problem og forhåbentlig få nogle svar.

Problemerne startede ret uskyldigt med at computeren lukkede ned af sig selv engang imellem, formegentlig pga. varme.

Så gik det over til at den enten gik i stå, gik i blue screen of dead eller bare lukkede ned. Og kunne ikke starte op igen, men gav bare blåt lys i Panelet, ingenting på skærmen. så fandt jeg ud af at der kunne komme gang i den igen hvis jeg pillede strømmen fra og holdt start knappen nede lidt og så satte strøm til igen og startede den.

Men nu er der begyndt at gå op til 2 dage imellem at jeg kan få liv i den. Når jeg starter computeren går blæserne igang, der kommer lys i panelet men andet sker der heller ikke. der kommer intet på skærmen. Når det så endelig lykkedes mig at få liv i den går der sjællendt mere end et par timer før musen og tastaturet pludselig stopper med at reagere hvorefter den går i blue screen of dead efterfulgt af endnu en pause på nogle dage.

Jeg forventer ikke en mirakel løsning, men håber at nogle kender til problemet og kan fortælle mig hvad problemet er, og evt hvad det koster at få det lavet hvis det er hvad i tror. Har kigget på hp's hjemmeside og kan se at de har udviget garentien i et år på en masse af deres dv6000 og dv9000 computere, pga lignene problemer, men min er desværre ikke på listen.

Hvis der er noget i har brug for at få uddybet for at kunne besvare mig spørgsmål må i endelig sige til :)
Avatar billede mchlbk Praktikant
01. maj 2009 - 22:50 #1
Hej Acidum,

Sidder og bladrer gennem gamle beskeder og kan se at du aldrig fik svar. Nu ved jeg ikke om du har fået løst problemet i mellemtiden, men hvis ikke kan du kigge på denne vejledning, som er sakset fra et andet svar. Jeg skal derfor ikke have points for det. ;)

Here goes:

Lidt generelle småtricks til HP computeres.

HP har lavet et system hvor man kan checke sin HP PC...

Gå på denne side > http://welcome.hp.com/country/dk/da/welcome.html

1. Klik på > drivere og software
2. Skriv så dit produktnavn eller nummer i tekstfeltet og > tryk på pilen.
3. Klik på > diagnose problems or chat
4. Klik på > online diagnostic tools
5. Klik på > accept

Vælg så region, land og produkt, tryk > Næst og Kør programmet.

Virker ovenstående ikke, så prøv her > http://h50203.www5.hp.com/hpisweb/customer/HPInstantsupport.aspx

Nu kommer der et scan resultat der fortæller din hvordan din PC har det samt hvad du skal gøre

Support og Drivere .
http://welcome.hp.com/country/dk/da/support.html
Her markerer du Download drivere og software, finder og indsætter Pc'en model, vælger sprog og dit styresystem.

Sådan laver du din egen Recovery DVD.
http://h10025.www1.hp.com/ewfrf/wc/document?docname=c00814731&lc=en&cc=us&dlc=en&product=3544798&rule=22435〈=en

Sådan bruger du Recovery DVD'en.
http://h10025.www1.hp.com/ewfrf/wc/document?lc=en&dlc=en&cc=us&docname=bph07145#bph07145_cp

Bestilling af complet Recovery DVD sæt.
http://da.best2serve.com/?show_flow=RCD&land=DK〈=da&sapos_keyword=446537-DH2&product_id=12307&category_id=1124

Fix til SP3
http://h10025.www1.hp.com/ewfrf/wc/genericSoftwareDownloadIndex?cc=dk&dlc=da&lc=da&softwareitem=pv-60484-2&jumpid=reg_R1002_DKDA

God arbejdslyst.
Avatar billede Acidum Nybegynder
25. marts 2011 - 12:10 #2
..