Avatar billede 8718 Juniormester
29. marts 2009 - 16:14 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Fra PSD fil til web-site

Når et reklamebureau leverer en PSD-fil, hvad skal jeg så kalkulere med, før designet kan blive til et web-site. Og hvem skal jeg henvende mig til?
Avatar billede labisama Nybegynder
29. marts 2009 - 16:28 #1
Du skal benytte Photoshop.

Og så kan du gemme som webside, hvis der er lavet slices.

Ellers må du selv skære "delene" ud.
Avatar billede Slater Ekspert
29. marts 2009 - 16:29 #2
Det er en webdesigner du skal have fat i. Det er hvad vi laver.
- Det virker dog en smule underligt at du bare har fået en PSD, hvis det ikke specifikt er et rent design du har bedt om - og hvorfor skulle du gøre det, hvis du ikke ved hvordan man laver en webside ud af det?
Avatar billede Slater Ekspert
29. marts 2009 - 16:31 #3
Eller ja, som labisama siger, kan man godt lave simple websider i Photoshop selv, men det kræver du selv kan lave siden færdig - og hvis du kunne det, ville du også vide hvordan man slicede en PSD, skulle man tro.
Avatar billede 8718 Juniormester
29. marts 2009 - 16:35 #4
Reklamebureauet står kun for det visuelle design, og leverer - så vidt jeg har forstået det - en psd-fil.

Mit spørgsmål er så, hvordan kommer jeg videre med den fil. (Ikke noget, jeg har tænkt at gøre selv!).

Hvem henvender jeg mig til, og hvad skal jeg kalkulere med i pris.

Der er tale om en forside og en underside.
Avatar billede Slettet bruger
30. marts 2009 - 12:38 #5
Umiddelbart skal du have fat i en der kan skære den op og sætte det op i XHTML/DIV & CSS.
Der er helt sikkert rigtig mange er på eksperten der kan klare en sådan sag, personligt ville jeg tage ca. 2 timer pr. side alt efter omfang. Så et par tusind ville det nok koste.

Du kan fange mig på osj@device.dk hvis du vil have yderligere info eller assistance.

Mvh
Ole Jørgensen
Avatar billede 8718 Juniormester
30. marts 2009 - 18:37 #6
Tak for svar. Det var lige præcis, det jeg efterlyste.

Jeg henvender mig, når jeg har modtaget filen fra reklamebureauet (ca. 1 par måneder).
Avatar billede stfn Nybegynder
30. marts 2009 - 21:42 #7
www.psdslicing.dk leverer netop det produkt til 499 kr. Så det er faktisk præcis hvad du skal regne med :)