Avatar billede joggeren Nybegynder
29. marts 2009 - 14:56 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

opslag i formular

Har en formular baseret på en tabel.

Den viser data - feks et medarbejder nummer.

Det kan man ændre - kan man sørge for man ikke ændrer det og man i stedet bruger feltet som et søgefelt?

Dvs. man når man åbner den efterfølgende kan indtaste et nyt nummer, som så slår dette nummer op.
Avatar billede mugs Novice
29. marts 2009 - 15:07 #1
Du kan sætte egenskaben Låst til True (Ja) hvilket bertyder, at markøren kan lande i feltet men ikke kan rettes.

Dette forstår jeg ikke:1

"Dvs. man når man åbner den efterfølgende kan indtaste et nyt nummer, som så slår dette nummer op."

Vil du åbne en ny fotmular og se det medarbejdernummer du stod i i den foregående formular, eller vil du søge efter et bestemt medarbejdernummer i den aktive formular?
Avatar billede joggeren Nybegynder
29. marts 2009 - 15:39 #2
Ja - vil søge efter et andet medarbejdernummer i den aktive formular...
Avatar billede mugs Novice
29. marts 2009 - 15:50 #3
Medaerbejdernummer er navnet på dit datafelt der indeholder medarbejdernummer:

Dim VARa As String
VARa = InputBox(Prompt:="Indtast medarbejdernummer.", Title:="Find medarbejdernummer.", Default:="")
DoCmd.GoToControl "medarbejdernummer"
DoCmd.FindRecord VARa, acEntire, False, , True, acCurrent, True
Avatar billede joggeren Nybegynder
29. marts 2009 - 16:13 #4
Hvor skal denne kode lægges ind?
Avatar billede mugs Novice
29. marts 2009 - 16:30 #5
I en kommandoknap vil være et naturligt valg.
Avatar billede joggeren Nybegynder
30. marts 2009 - 15:16 #6
Perfekt...
Avatar billede mugs Novice
30. marts 2009 - 16:49 #7
Tak - Er du venlig at afslutte spørgsmålet.