Avatar billede jupitermax09 Nybegynder
29. marts 2009 - 10:47 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Er det her en gamer PC

Hej allesammen...
På det seneste har jeg søgt lidt rundt på nettet efter en bærbar PC, som kan bruges til spil (ikke nødvendigvis med monster grafik), musik/film og alm. studiearbejde. Er faldet over den her

http://www.edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=462974&searchArea=&Soegeord=

som jeg synes ser ud til at være okay fremtidssikret og som også burde kunne klare nogle af de nyeste spil. Hvad siger I til den?! Evt. nogen der har erfaringer med den eller med ASUS!?
Avatar billede haverslev Novice
29. marts 2009 - 11:33 #1
Ganske fin maskine, nu er gamer jo et stort begreb og kan dække over mange forskellige spil specs. :)
Nu er det ikke det vildeste grafikkort der er i den, men den kan da køre de fleste spil i OK opløsning.
Se f.eks bedømmelse her (div. spil vist under Game Performance)
http://www.notebookcheck.net/NVIDIA-GeForce-9300M-GS.9452.0.html
Avatar billede Slettet bruger
29. marts 2009 - 12:09 #2
ASUS er GODT. That's it. Mere har jeg simpelten ikke at sige til det mærke. Det er baseret på erfaringer.

Så gå du endelig glad ud og køb dig den bærbar. :-)

Skulle lige til at referere til samme bedømmelse. Her er lidt ekstra fra Nvidias egen side:

http://www.nvidia.com/object/product_geforce_9300m_gs_us.html
Avatar billede johnstigers Seniormester
29. marts 2009 - 13:37 #3
Den model er i deres Digital Entertainment serie, så ja, den er lavet til gaming.
Grafikkortet er dog low budget, så forvent ikke at du kan spille i de høje opløsninger...
Avatar billede johnstigers Seniormester
29. marts 2009 - 13:37 #4
Digital Entertainment  skulle være Personal Entertainment ...
Avatar billede jupitermax09 Nybegynder
29. marts 2009 - 16:44 #5
Lyder godt...

Men hvd så hvis jeg slipper lidt mere og køber en

http://www.jyskitcenter.dk/notebook_asus_over_7500/asus_m50vn_as134c_154_4gb_500gb_home_premium_2070_da.html

i stedet for. Vil der være mærkbar forskel ved et NVIDIA GeForce 9650M GT i forhold til det i den anden?!
Avatar billede haverslev Novice
29. marts 2009 - 16:54 #6
Du kan ikke sammenlige de 2 grafikkort - hhv.9300M GS (Class 3) og 9650M GT (Class 2)
Selvom de næsten er opgivet med samme xxx speed, så rykker
9650 kortet virkelig og er et rigtig gamer kort:
http://www.notebookcheck.net/NVIDIA-GeForce-9650M-GT.10764.0.html
Avatar billede jupitermax09 Nybegynder
29. marts 2009 - 17:19 #7
Kan se at den med 9650 koster 600 kr. mere end den anden (og så er der 500GB harddisk istedet for 320GB...), så det kan med andre ord godt betale sig?!
Avatar billede johnstigers Seniormester
29. marts 2009 - 17:25 #8
Jep!!!
Avatar billede haverslev Novice
29. marts 2009 - 17:26 #9
Ja, det vil du ikke fortryde :-)
Avatar billede haverslev Novice
29. marts 2009 - 18:53 #10
Hvis du er tilfreds og ikke har flere spørgsmål, så
lukker du spørgsmålet ved at sætte flueben i "Accepter dette svar" ud for svaret, på den/dem der skal have points og derefter klikke på "Accepter svar og afgiv point" nederst.  :-)
Avatar billede jupitermax09 Nybegynder
30. marts 2009 - 11:00 #11
Super...

Mange tak for de gode svar! Det ender vist med at blive en ASUS M50VN, så den ser jeg meget frem til lege lidt med :D