Avatar billede dennisml Nybegynder
29. marts 2009 - 00:34 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

MANGLER CMS

Hej eksperter..

Jeg har i lang tid kigget efter et god cms på nettet, gratis, men alle dem jeg finder virker ikke, mangler noget, eller koster en masse penge :D

det jeg søger er en website med følgene ting:

registrering / Login
forum.
profil
billede upload
en form for maked (til køb og salg)
privat besked (intern mail eller pupup besked)
og selvf en admin site..

Håber ikke det er for meget at forlange :D LOL ved nok godt det er lidt meget, men prøv kom med jeres bedste bud..

På forhånd tak..

Dennis
Avatar billede erle Nybegynder
29. marts 2009 - 01:34 #1
http://www.joomla.org/ - Kan anbefales!
Avatar billede dennisml Nybegynder
29. marts 2009 - 09:45 #2
hej, ja tak, har bare prøvet den for længe siden, kunne ikke bruges da min server ikke understøtter et eller andet der fra.. jeg har server ved cliche hvis det hjælper
Avatar billede aquix Nybegynder
29. marts 2009 - 10:25 #3
Hej,

Hvis det er med henblik på opbygning af et forum, er phpBB måske en mulighed. Det er ganske gratis og kan hentes på:

http://www.phpbb.com

Af andre cms'er er der også Wordpress, Drupal, TYPO3, phpFusion etc.
Avatar billede dennisml Nybegynder
29. marts 2009 - 21:12 #4
hmm okay, er der ikke nogen sider hvor der er en form for marked i, noget i stil med baboom.dk eller sån noget.. ??? eller er det for store krav at stille :D
Avatar billede whatever Nybegynder
30. marts 2009 - 23:39 #5
Drupal

1. Registrering / Login
Ja, i core.

2. Forum
Ja, med core modulet Forum.

3. Profil
Ja, i core + udvidet med core modulet Profile

4. Billede upload
Afhænger hvad der menes. Men der findes core modul til fil upload, alternativt findes der tredjeparts moduler der kan klare det.

5. en form for maked (til køb og salg)
Umiddelbart findes der nok ikke moduler til dette. Men du kunne lave annoncerne via en node type i Drupal, kommentarer/svar på annoncerne via kommentar systemet på noderne, og endelig kategorierne via taxonomy modulet. Alt sammen core! Hvis du vil udvide noderne med flere felter kan du gøre det med f.eks. CCK modulet, og diverse visninger og udtræk kan laves med Views modulet (i bund og grund en visuel query builder).

6. privat besked (intern mail eller pupup besked)
Ja, med privatemsg modulet. Se http://drupal.org/project/privatemsg.

7. og selvf en admin site..
Ja, det er der selvfølgelig. Ellers er det svært at benytte sytemet.

Drupal 6.10 (nyeste version) kan hentes på http://ftp.drupal.org/files/projects/drupal-6.10.tar.gz.

Alternavivt kan du benytte Acquia Drupal 1.2.5 som sådan set er en Drupal 6.10, men bare bundled med en masse tredjeparts modulet (f.eks. CCK, Views, Pathauto etc.). Acquia Drupal kan hentes på http://acquia.com/files/downloads/acquia-drupal-1.2.5.4767.tar.gz.
Avatar billede whatever Nybegynder
30. marts 2009 - 23:41 #6
Glemte at skrive at alt ovenstående nævnt ifm. Drupal er open source, og så det koster ikke andet end den tid du benytter på at lave sitet ;-)
Avatar billede dennisml Nybegynder
31. marts 2009 - 18:06 #7
okay lyder godt. så må jeg bare skifte server. for der var et eller andet på min server den manglede. men takker.. smid et svar og jeg godkender...
Avatar billede dennisml Nybegynder
31. marts 2009 - 18:23 #8
lige en sidste ting, hvorfor bliver den ved at sige :

Internal Server Error
The server encountered an internal error or misconfiguration and was unable to complete your request.

Please contact the server administrator, webmaster@xxxxxxx.com and inform them of the time the error occurred, and anything you might have done that may have caused the error.

More information about this error may be available in the server error log.

--------------------------------------------------------------------------------

Apache/2.2.9 (Unix) PHP/5.2.6 Server at www.xxxxxxxxxxx.com Port 80
Avatar billede whatever Nybegynder
31. marts 2009 - 22:29 #9
Sandsyneligvis pga. nogle af .htaccess filen i roden af Drupal installationen. Systemet vil ikke fungere uden denne, så tjek lige med din hostingprovider om de tillader de ting der konfigures i denne fil.
Avatar billede aburami Nybegynder
17. februar 2010 - 14:01 #10
l