Avatar billede gert_laursen Nybegynder
28. marts 2009 - 23:37 Der er 1 kommentar

PC kan ikke komme ind på Readynas NV

Jeg kan pludselig ikke komme ind på min Readynas NV+ 4000 via stifinder.

Jeg får beskeden:

\\Readynas\media er ikke tilgængelig. Du har muligvis ikke tilladelse til at bruge denne netværksressource. Kontakt serverens administrator for at finde ud af om du har adgangstilladelse.

Forkert funktion.

Readynasen har kørt perfekt indtil idag hvor jeg starter PC og Readynasen op efter et par dage hvor jeg ikke har været hjemme. Da PCen starter melder mit AVG virus program at den har fanget en Trojan og jeg sætter den i Virusvault. Senere vil jeg via stifinder ind på nasen for at kopiere nogle filer og nu kan jeg ikke komme ind da jeg får ovenstående melding!

Jeg er netværksnewbie og ikke gennemskue hvor man åbner op for adgang til nasen. I Readynas Frontview kan jeg ikke åbne op.

Nasen kører på 192.168.0.193 og hvis jeg prøver via explorer så får jeg beskeden "The following shares are accessible using this browser. Click on the icon to access the share" Men mine shares vises ikke. Mit SONOS musiksystem kan godt spille filer fra nasen men jeg kan simplethen ikke selv få adgang til den :(

100 point
Avatar billede catos Nybegynder
28. januar 2011 - 20:16 #1
Fik du dette løst? Jeg har samme problem efter en opdatering og er ved at gå ud af mit gode skind. Alt ligger på den, jeg kan bare ikke komme på de gamle shares fra før en opdtering, men jeg kan se på administrationssiden, at data ligger der...