Avatar billede raevdal Nybegynder
27. marts 2009 - 20:44 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Genvej til start af nyt dokument er væk

Hejsa

Jeg har været i gang med at rydde op på min PC efter noget snask.
Jeg har nu opdaget at den ganske nyttige genvje til at starte et nyt Office dokument ikke er inde under Programmer.

Er der nogen der lige kan hjælpe mig med at få den tilbage igen?

På forhånd tak
Avatar billede b-and Novice
27. marts 2009 - 21:05 #1
Gå i > Start > Alle programmer > Office > Højreklik på > Word og tryk på opret genvej…

Var det den du mente??
Avatar billede raevdal Nybegynder
27. marts 2009 - 21:51 #2
Hejsa

Det var ikke lige det jeg mente.
Der er på nogle computere en slags protal hvor man kan åbne det dokument man gerne vil i gang med: Nyt Word, Nyt Excel etc. Alle skabeloner ligger så man kan starte på det man ønsker

/Ib
Avatar billede haverslev Novice
27. marts 2009 - 22:34 #3
Gå i C:\Programmer\Microsoft Office\Office10\Shortcut Bar
Der skulle gerne være en genvej til " Opret nyt-office dokument"
Altså den genvej der normalt er i
Start > Alle Programmer og så op i toppen af menu.
Avatar billede raevdal Nybegynder
28. marts 2009 - 11:38 #4
UUpps - Jeg burde nok lige have givet to vigtige oplysninger

Det er winddows XP og Office 2007 der er tale om

> haverslev: Jeg kan ikke finde det link du henviser til - desværre
Avatar billede haverslev Novice
28. marts 2009 - 11:48 #5
Det er menes med Gå i C:\Programmer\Microsoft Office\Office10\Shortcut Bar

Er, at du går i denne computer, går ind på din harddisk (c-drev?)
går i mappen programmer, går i mappen Microsoft Office, går i mappen Office10, går i mappen Shortcut bar, går i mappen office og der skulle gerne være en genvej til " Opret nyt-office dokument

Men noget helt andet er, at du kan lave en gendannelse, du mister ikke dokumenter, billeder osv ved det.
Men programmer der er installeret EFTER den dato du gendanner til, forsvinder og skal installeres igen.

Systemgendannelse:
Klik på start, klik på programmer, klik på tilbehør, klik på systemværktøjer, klik på systemgendannelse, marker "Gendan computeren". klik på næste og vælg en "fed" markeret dato, (før problemet opstod) og klik på næste. Den genstarter og gendanner pc`eren.  Når den har gjort det, kommer der en boks, som klikkes OK på.  Det er muligt at fortryde gendannelsen, ved at gå ind i "systemgendannelse" og klik på fortryd sidste gendannelse.
Avatar billede raevdal Nybegynder
29. marts 2009 - 12:30 #6
Hejsa

Jeg har ikke ikke mappen \office10

Gendannelse fejler. Iflg. MS hjælpetelst fordi der er kør Microsoftoddatering der ikke kan afinstalleres.

/ib
Avatar billede haverslev Novice
30. marts 2009 - 19:00 #7
Hmmm, har du ikke office cd, så kan du jo blot geninstallere :)
Avatar billede raevdal Nybegynder
30. marts 2009 - 19:39 #8
Jeg har overvejet det.

Det skal dog siges at jeg har forsøgt at installere igen, altså oveni den bestående installation, og det virker ikke.

Jeg overvejer at afinstallere helt og installere på ny - men ville gerne om der findes en lettere måde

/Ib
Avatar billede haverslev Novice
30. marts 2009 - 20:59 #9
Hmm, det kniber lidt med ideer!
Men prøv at gå i start, klik på søg og vælg Alle File & mapper
Søg efter: Opret nyt-office dokument
eller: Shortcut Bar
og se havd der kommer frem :)