Avatar billede Foroxi Nybegynder
27. marts 2009 - 12:51 Der er 6 kommentarer

2xHDD, RIAD = boot fail

Hej folkens.

Kan nogen svare mig på hvorfor min computer kommer med bluescreen og rebooter når jeg har 2 harddiske i min computer?
Den ene harddisk er tom og den anden er der alle mine filer og xp på. Den harddisk med xp på er sat som "1. boot device" og BIOS´n er sat til RAID ??

Hjælp tak :)
Avatar billede snowball Novice
27. marts 2009 - 12:57 #1
Hvis du ikke reelt har lavet et RAID af den ene eller anden slags (RAID 0 eller 1), hvilket det ikke lyder som om du har, så prøv og slå RAID fra i BIOS.
Avatar billede drenriza Nybegynder
27. marts 2009 - 13:17 #2
Hvis du skal have raid i din computer, så foreslår jeg at du køber dig en raid controller. Og holder dig så langt væk fra raid i bios som overhoved muligt.

Evt, gå i bios og først slå raid fra som Snowball foreslår og så sæt dine harddiske som slave og master. Primary & sekundary (med jumpers). efter det, sæt dine enheder til at boote

Boot 1. Master disk drive
boot 2. Primary HDD
boot 3. Sekundary HDD

Så skulle du vist ikke have nogen problemer.
Avatar billede Slettet bruger
27. marts 2009 - 13:29 #3
#2

man bruger kommentar indtil man bliver bedt om at lægge et svar som spørger accepterer.

bare administratoren snart ville skrive det ud for dem - er det svært at ændre
Avatar billede Foroxi Nybegynder
27. marts 2009 - 14:13 #4
Der er ikke jumpers i , det er SATA hdd´s
Avatar billede Slettet bruger
28. marts 2009 - 07:32 #5
Har du været inde og sætte dit raid op, der er en eller anden tastaturkombination i opstarten.
Avatar billede snowball Novice
07. april 2009 - 14:33 #6
Foroxi: Fandt du ud af det? :)