Avatar billede ylwen Nybegynder
27. marts 2009 - 10:29 Der er 1 løsning

ÆØÅ problemer på gammel asp side

Jeg oplever et underligt problem. bornholmermarked.dk har længe kørt uden nogen problemer. Der er ikke blevet lavet ændringer i koden for nyligt. Pludselig kan siden ikke vise æøå.

Efter noget udforskning af koden får jeg sat <meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=utf-8"> ind flere steder på siderne, hvilket løser problemet. Dagen efter er problemet igen opstået. Så prøver jeg at fjerne gårsdagens charset=utf-8 og nu er siden igen med æøå?? 3. dag (i dag) er problemet opstået på ny og jeg kan løse det ved at sætte utf-8 ind igen... jeg har snart ikke mere hår jeg kan rive i?

Hvad sker der? nogen gode forslag?
Tag evt et kig på bornholmermarked.dk

håber nogen kan kaste lys over sagen.
Avatar billede ylwen Nybegynder
27. marts 2009 - 11:01 #1
Jeg har forsøgt mig med at sætte følgende ind i koden

Response.CodePage = 65001
Response.CharSet = "utf-8"
Response.AddHeader "Content-Type", "text/html; charset=utf-8"

Det har imidlertid løst problemet, men nu vil jeg lige se tiden an.

Håber ikke jeg får brug for at skrive om dette igen.