Avatar billede nigo_ Nybegynder
26. marts 2009 - 13:09 Der er 2 kommentarer

Maxtor PCB skift - Defekt MBR / Partition's table

Hej folkens.

Så fik jeg skiftet min PCB på min defekte Maxtor Diamondmax 9 Plus 120gb ATA.

YES! Den blir fundet og indlæst.

Efter at have overført lidt data laver den redundancy error, hvilket jeg dog havde forventet.

Jeg er så dum at boote for at skifte den over på sin egen IDE channel på mobo'et og efterfølgende nu indlæses den ikke. Den findes i BIOS og jeg kan også få fundet den med harddisk utility programmer og konkludere derfor partition's tabellen / MBR er defekt og derfor windows ikke vil indlæse disken.

Partition magic vil ikke starte op, så længe drevet "hænger" i Diskenheder.

Hvad kan der være sket under bootet, siden derefter at fil strukturen ikke kan indlæses?

Jeg VED intet mekanisk er galt med, ingen klik lyde. Rotor og headet er intakt, da jeg også ved første boot fik indlæst den og browset den igennem.

Min dilemme er nu om jeg skal oprette ny partitions tabel / MBR, formatere den og køre en recovery på filerne eller om der er andet slusket måde at få kontakt til dataen, evt. i DOS niveau, hvis nogen har erfaring med det?

Dataen ligger der helt sikkert intakt, den mangler bare en korrekt tabel, som nu efter bootet, åbenbart er ændret.

Jeg søger konkret erfaring og svar ang. at fixe partition's tabellen evt. på DOS niveau, da windows programmer ikke kan ændre noget på den og partition's repair er ikke muligt, da jeg har rodet med det de sidste 3 timer med forskellige programmer for at prøve lykken af.

Mvh.
Nikolas Olesen

I er velkommen til at korrenspondere på min mail
Avatar billede nigo_ Nybegynder
26. marts 2009 - 15:42 #1
op
Avatar billede Slettet bruger
26. marts 2009 - 23:29 #2
Start op på rn af de gamle dos bootdisk, og skriv "fdisk /mbr"
http://www.bootdisk.com/bootdisk.htm