Avatar billede a-lund Nybegynder
25. marts 2009 - 13:46 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

Ingen internet via trådløs forbindelse.

Hey eksperter.
Mit trådløse netværk vil ikke sende mig på internettet.
Jeg kan sagtens finde min trådløse router og derer fin forbindelse men vil ikke på nettet.
Kører med en Linksys Wrt54G.
Har prøvet med en Siemens gigaset se551 WLAN dsl/cable men med samme resultat.
Er gået fuldstændig frem som beskrevet, og prøvet diverse gode råd.
Har prøvet forskellige ting med hjælp fra hæftet "trådløse netværk".
Håber der er nogen der kan hjælpe.
//Andreas.
Bruger Win. XP-Home
Stofa cabelmodem.
Avatar billede thesheriff Nybegynder
25. marts 2009 - 16:01 #1
Kan du godt komme på med patchkabel?
Avatar billede a-lund Nybegynder
25. marts 2009 - 17:39 #2
Hvis jeg kører et netværkskabel fra modem til com. kan jeg godt komme på. Men ikke gennem min tråløse router.
(Har jeg kunnet)
Avatar billede thesheriff Nybegynder
25. marts 2009 - 18:37 #3
Måske det trådløse netkort er stået af.

Har du prøvet at opdatere driver?
Avatar billede a-lund Nybegynder
25. marts 2009 - 19:11 #4
Men den kan sagtens finde min egen router samt en el del andre i området. Så virker det vel fint nok??
Avatar billede a-lund Nybegynder
25. marts 2009 - 21:51 #5
Kan godt komme i kontakt med min router uden kabel og også ind på dens ipadresse og sætte den op. Men igen ingen internet.
Avatar billede Peter_BP Nybegynder
25. marts 2009 - 22:11 #6
Det lyder jo som om at det trådløse netværk kører som det skal, men at routeren ikke har forbindelse til Internettet. Er du sikker på at WAN siden af routeren er sat rigtigt op?

Jeg kender ikke rigtig Stofa, men skal man måske angive et PPPoE brugernavn/password i routeren for at logge på, og står det rigtigt?
Avatar billede enriko Nybegynder
25. marts 2009 - 22:54 #7
jeg tror problemet ligger i at du har skrevet koden forkert til din trådløse , for at logge sig på nettet.

Hvis du kigger på oversigten over trådløse forbindelser , så vil du kunne måske se at der står " henter netværksadresse " uden for nettet du prøver logge på, og den  vil blive ved med det fordi koden  som du taster ind og koden som er blevet gemt under installationen til den trådløse er to forskellige koder.
Prøv skriv koden korret eller ændre koden.
Du kan på bagsiden af din router  finde reset knappen og så  holde den i 5 -6 sekunder , så vil din router være nulstillet , derefter kan du installer den forfra. Være sikker på koden er rigtigt.
Avatar billede a-lund Nybegynder
25. marts 2009 - 23:22 #8
Lidt nye oplysninger.
Min kode jeg angiver for at logge på er korrekt. Jeg bliver logget på min trådløse router både min linksys og min gigaset, også uden kabel i.
Fandt på et andet site at man vist skal tilmelde sin mac adresse hos stofa. Det er nu gjort for begge routere.
Fandt så ud af at jeg uden problemr kan komme ind på stofas side og hoppe rundt der og det kører fint.
Men ingen andre sider på nettet kan åbnes.
Har nogen hørt at stofa blokerer for noget og de skal ændre noget i deres indstillinger. de tjener jo penge på at leje trådløst udstyr til deres kunder.
Avatar billede thesheriff Nybegynder
26. marts 2009 - 06:31 #9
Klon din pc's MAC-adresse til routeren, så burde det virke.
Avatar billede a-lund Nybegynder
26. marts 2009 - 10:50 #10
Prøvede at slette de mac adresser jeg havde skrevet ind på mine sider hos stofa. Så kunne jeg slet ikke komme på nettet heller ikke med kabel.
Så skrev jeg dem alle ind igen og vupti her til morgen er jeg sørme trådløs:-D
Tror vist stofa er den eneste udbyder hvor det her skule være et problem.
Så problem løseren må være at registrere sin routers mac adresse hos stofa.
Avatar billede thesheriff Nybegynder
26. marts 2009 - 13:24 #11
Godt du fik det løst :)

Husk selv at smide "svar", som du efterfølgende accepterer, så spørgsmålet lukkes.
Avatar billede a-lund Nybegynder
26. marts 2009 - 14:47 #12
Oki så lukker vi dn bare